وینکل

ساخت وبلاگ

دردِ پا: دمپایی لاانگشتی

پوشیدن صندل های راحتی در تابستان پاها را خنک نگه می دارد. اما همه انواع این صندل ها نیز چندان راحت نیستند. یکی از مهمترین دلایل دردهای پا پوشیدن صندلهایی است که جنس کف آنها از فوم است و هنگام راه رفتن به اصطلاح صدای چلپ چلوب ایجاد می کنند. این دمپایی ها معمولا کف صافی دارند و قوس کف پا را به خوبی حمایت نمی کنند و باعث بروز درد در پا، زانو و مچ پا می شوند.

راه حل: از صندل هایی استفاده کنید که قوس کف پا را پوشش دهند. زمانی که می دانید قرار است زیاد پیاده روی کنید، از کفش های راحتی استفاده نمایید.

 

درد شست و گردن: گوشی های همراه هوشمند

آیا گوشی همراه شما امکان ارسال پیام، جستجو در اینترنت و بازی های کامپیوتری را برایتان فراهم می کند؟ انجام این همه کار با یک گوشی همراه مستلزم طی مسافت زیاد با انگشت شست است! پزشکان موارد زیادی از آرتروز در قاعده انگشت شست به خصوص در جوانان را گزارش کرده اند که به احتمال زیاد به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی همراه برای نوشتن پیام کوتاه است.

 

فروش ویژه انواع الکتروسرجری وینکل پلاس

 

راه حل: هرگاه انگشت شست شروع به درد کرد، به آن استراحت بدهید. اگر درد ادامه پیدا کرد، تنها کاری که باید بکنید این است که با گوشی خود با پزشک روماتولوژیست تماس گرفته و برای درمان آرتروز، با او یک قرار ملاقات بگذارید! امروزه برای درمان آرتروز راه حل های عملی و سودمندی وجود دارد.

 

محرک درد کمر: کیف پول

کیف پول می تواند باعث درد جدی در کمر و باسن شود و حتی می تواند این درد را تا پایین یکی از پاها انتشار دهد. وقتی به طور مداوم کیف پول خود را در جیب پشتی شلوار قرار می دهید، این کار باعث فشردگی و تحریک عصب سیاتیک می شود. اگر کیف پول چاق و پر و پیمان باشد می تواند ستون فقرات را کمی از محور خودش جابجا کرده و سبب تنش عضلانی شود.

راه حل: قبل از نشستن، کیف پول خود را از جیبتان درآورید به خصوص زمانی که در ماشین نشسته اید.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی راه رفتن کلیک کنید

 

محرک درد: رانندگی

بیشتر افراد به هنگام رانندگی صندلی خود را در زاویه نامناسبی تنظیم می کنند. اگر صندلی به پشت خوابیده باشد، راننده مجبور است برای گرفتن فرمان به جلو خم شود. این کار باعث می شود سر راننده از پشتی صندلی که جایگاه سر است دور شده و در نهایت موجب درد گردن می شود.

راه حل: صندلی اتوموبیل را در حالت راست و مسقیم تنظیم کنید بطوریکه سر و کمرتان تحت حمایت آن باشد. فرمان باید به راحتی و آسانی در دسترس راننده باشد تا برای گرفتن آن دچار زحمت نشود تا بازوها بتوانند به آرامی حرکت کنند.

 

محرک درد: بازی های فعال ویدئویی

بازی های ویدیویی که حرکات ورزشی را شبیه سازی می کنند می توانند به آسیب های واقعی منجر شوند. پزشکان معتقدند چنین بازی هایی به خصوص وقتی بیش از حد انجام شوند می تواند موجب هر آسیبی از جمله رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و یا حتی شکستگی استخوان شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع هموسیلر دیجیتال

 

 راه حل: قبل از شروع به بازی ویدیویی حرکات کششی انجام دهید. در جایی بازی کنید که به اندازه کافی فضا اطرافتان باشد تا به هنگام بازی با چیزی برخورد نکنید. به صورت طولانی مدت بازی نکنید.

خوردن پنیر

دوست داران پنیر باید توجه داشته باشند که این ماده غذایی مورد علاقه شان، در واقع می تواند علت همه سر دردهای آنها باشد. پنیرهای مدت دار مثل پنیر آبی، چدار، پارمزان و سوئیسی دارای ماده ای بنام تیرامین هستند. این ماده باعث ایجاد سر درد می شود و در مواد غذایی دیگری چون گوشت ها و نوشابه ها نیز یافت می شود.

راه حل: لیستی از غذاهایی که می خورید تهیه کنید تا بتوانید ارتباطی بین برخی مواد غذایی و سردرد پیدا کنید. در این شرایط متوجه خواهید شد که باید از خوردن چه نوع غذاهایی خودداری کنید.

 

تماشای تلویزیون در وضعیت نامناسب

 

مشخصات و قیمت انواع سنسور آر وی جی

 

شاید دراز کشیدن یا نشستن های طولانی مدت دلیل اصلی درد باشد. اغلب روی کاناپه دراز می کشید و به تماشای تلویزیون می پردازید؟ خوب اگر چنین است خود را برای درد گردن آماده می سازید.

راه حل: موقعیت بدنی خود را حتی در حالت استراحت نیز به خوبی حفظ کنید. صاف بنشینید و مطمئن شوید موقعیت تلویزیون زیاد بلند نیست.

 

کودک شما

برداشتن و بلند کردن روزانه بچه ها می تواند به سندرم سینوویوم دکوروین منجر شود. این عارضه، نوعی آسیب فشاری تکراری است که باعث ایجاد درد و تورم در مچ دست و انگشت شست می شود.

راه حل: یاد بگیرید بدون فشار آوردن به مچ دست خود کودک را بردارید. دست خود را زیر کمر او قرار دهید و به آرامی با عضلات بزرگ تر بازو او را بردارید.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت غلتکی کلیک کنید

لپ تاپ

اگر جزو افرادی هستید که لپ تاپ خود را همانند عضوی جدانشدنی از بدن، همه جا می برند، در معرض کشیدگی بعضی از قسمت های بدن خود هستید. حمل لپ تاپ با دست به مرور موجب وارد آمدن فشار بر ساعد و کشیدگی ساعد می شود. کیف هایی که بر روی یک شانه قرار می گیرند هم به مرور موجب درد کمر و شانه می شوند.

راه حل: از لپ تاپ های رولی (Rolling Laptop) و یا لپ تاپ های سبک تراستفاده کنید.

 

بستن موها

بستن موها به شکل دم اسبی می تواند باعث بروز سر درد شود و یا آن را تشدید کند. برخی مبتلایان به میگرن نسبت به افراد عادی نسبت به یک سری از چیزها حساس ترند؛ مثلا کلاه تنگ، هد بند، تل و یا شینیون موها.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی و سلامت کلیک کنید

 

 راه حل:  سعی کنید موهایتان را باز بگذارید و از گذاشتن کلاه بپرهیزید.

 

بوهای قوی و تند

پزشکان دلیل اصلی این موضوع را نمی دانند اما معتقدند بوهای قوی یکی دیگر از عوامل میگرن است. این موضوع می تواند شامل بوهای تندی همچون بوی رنگ یا سیگار باشد. اما بوهای مطبوع مثل بوی ادکلن نیز می تواند چنین مشکلاتی را ایجاد کند.

 راه حل: ببینید چه بویی باعث شروع سر درد و یا تشدید آن می شود؟ سعی کنید از آن پرهیز نمایید.

 

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کرنرسیت

 

عادت های خواب

اگر هر روز صبح با درد از خواب بیدار می شوید، نگاهی به موقعیت خوابتان بیندازید. افرادی که بر روی شکم می خوابند ممکن است گردن خود را پیچ و تاب دهند. سایر افراد بر روی یک طرف خود می خوابند و همین امر باعث ایجاد فشار بر روی بازوها می شود. بعد از چند ساعت، چنین موقعیت هایی می تواند به شانه ها فشار وارد کند. راه حل: بهتر است بر روی پشت بخوابید یا اگر بر روی یک طرف می خوابید مراقب سطح شانه و بازوهای خود باشید. بازو بهتر است زیر سطح شانه ها قرار گیرد. افرادی که به پهلو می خوابند می توانند بالشتی بین زانوهای خود بگذارند تا از کمر پشتیبانی کند. افرادی که به پشت می خوابند می توانند بالشت را زیر گردن و پایین تر از زانوهایشان قرار دهند.

 

نوشیدنی های الکلی

زمانی که صحبت از نوشیدنی ها به میان می آید، الکل پادشاه دردها خواهد بود. شراب قرمز و ویسکی،می توانند سردرد زیادی ایجاد کنند. راه حل: مصرف الکل را محدود کنید.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات دندان پزشکی و ملزومات کلیک کنید

 

کم کردن وعده های غذایی

کم کردن وعده های غذایی باعث پایین آمدن قند خون می شود. کاهش قند خون در بعضی افراد باعث بروز سر درد شدید می شود قبل از آنکه حتی فرد دلیل آن را بفهمد.

راه حل: سعی کنید در طول روز مواد غذایی مغذی را بخورید. تنقلاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیبی از پروتئین و آرد سبوس دار گندم هستند، مثل کره بادام زمینی به همراه بیسکوئیت کامل گندم.

 

بلند کردن اجسام

علت اصلی بیشتر کمر دردها، بلند کردن اشیا به شیوه نادرست است. اشتباه رایجی که بیشتر افراد مرتکب می شوند، خم کردن کمر به سمت جلو و برداشتن شیء موردنظر و سپس صاف کردن کمر به هنگام بلند کردن جسم است. پیچ و تاب دادن به بدن به هنگام برداشتن اشیا نیز می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع اسکنر فسفرپلیت کلیک کنید

 

راه حل: سعی کنید اجسام سنگین را به درستی بلند کنید. زانوها و باسن خود را خم کنید. پشت را صاف نگه دارید، شی موردنظر را بگیرید و با عضلات پا و با راست کردن زانو و باسن خود، آن را بلند کنید.

 

موقعیت و فضای کاری

اگر کارتان به گونه ای است که ساعت های متمادی پشت میز می نشینید، زمان آن فرا رسیده که فکری به حال خودتان کنید. اگر صندلی از نوع مناسب و استاندارد نباشد، مجبورید به جلو خم شوید در نتیجه به گردن و کمر فشار وارد می شود. همچنین اگر مانیتور ارتفاع زیاد یا کم داشته باشد گردن آسیب می بیند.

راه حل: محل قرار گرفتن مانیتور باید مقابل چشمانتان باشد. صندلی استاندارد استفاده کنید به طوری که به هنگام نشستن روی آن به شکل صاف و مستقیم پاها کف زمین باشد. چنانچه لازم باشد از یک پشتی طبی برای گذاشتن پشتتان استفاده کنید.

 

 

فروش ویژه انواع کالسکه سی پی CP وینکل پلاس

 

خستگی چشم

سردردهایی که پشت ابروها ایجاد می شوند ممکن است به خاطر خستگی چشم ها باشند. خستگی چشم زمانی رخ می دهد که مشکلات اصلاح نشده بینایی همچون نزدیک بینی، دور بینی یا آستیگماتیسم وجود داشته باشد. همچنین این موضوع از پشت رایانه نشستن برای طولانی مدت نیز ناشی می شود. راه حل: برای اینکه بدانید به اصلاح مشکلات بینایی نیاز دارید یا خیر سری به پزشک متخصص بزنید. اگر در حال حاضر عینکی هستید، ممکن است زمان تجویز جدید و تعویض شماره عینک فرا رسیده باشد.

 

تغییرات آب و هوایی

مردم چنین ادعا می کنند که تغییرات آب و هوایی باعث بروز سر درد در آن ها می شود. بویژه وقتی دما بالا می رود بعضی افراد بیشتر مستعد میگرن و سر دردهای شدید هستند.

راه حل: از آنجا که کنترل تغییرات آب و هوایی در اختیار شما نیست، فقط باید آگاه باشید که این تغییرات باعث بروز سر درد در شما می شود، به این ترتیب از قبل برای چنین سر دردی آمادگی خواهید داشت.

 

فروش ویژه انواع واکر معکوس وینکل پلاس

 

 

ورزش فقط در آخر هفته ها

اگر از جمله افرادی هستید که تمام طول هفته تحرکی ندارند و دقیقا در روزهای پنج شنبه و جمعه به عمق ورزش ها شیرجه می روند باید به شما بگوییم که این فعالیت ناگهانی و انفجاری باعث آسیب به ماهیچه ها یی می شود که آمادگی لازم و کافی برای ورزش سنگین ندارند.

راه حل: ورزش را با 5 تا 10 دقیقه پیاده روی یا هر ورزش ملایم دیگر شروع کرده و پس از تمرین و هنگامی که عضلات گرم هستند حرکات کششی انجام دهید. در طول هفته نیز چند دقیقه ای به تمرین ماهیچه هایی بپردازید که در فعالیت های آخر هفته از آنها استفاده خواهید کرد.

 

گذاشتن کودک روی شانه هایتان

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی ایستادن کلیک کنید

 

در خانواده ها یکی از سرگرمی های والدین با کودکان این است که کودک را از زمین بلند و روی شانه هایشان سوار می کنند. این کار باعث شادی و سرگرمی کودک می شود اما یکی از دلایل عمده درد در شانه و سر است.

راه حل: به جای اینکه کودکتان را از زمین بلند کرده و پشت گردن خود سوار کنید، او را روی صندلی و یا نیمکت نشانده و تشویق کنید که با دقت روی شانه هایتان بالا برود.

 

دندان قروچه کردن

درد فک به همراه سردرد می تواند به دلیل دندان قروچه کردن در خواب باشد. اگر به طور مزمن این کار را انجام می دهید، باید نگران موارد دیگری نیز باشید. در نهایت چنین کاری به دندان، فک و حتی شنوایی تان آسیب وارد می کند.

راه حل: به دندانپزشک مراجعه کنید. او می تواند مواردی را تجویز کند تا به هنگام خواب از دندان هایتان محافظت نماید.

 

فروش ویژه انواع یخچال آزمایشگاهی وینکل پلاس

 

 

رابطه جنسی

رابطه جنسی می تواند باعث افزایش فشار خون و تنش عضلانی در سر و گردن شود که نتیجه آن یک سر درد کند و یا ضربان دار است. چنین حالتی در مردان بیش از زنان مشاهده می شود.

راه حل: چنین سر دردهایی معمولا با مصرف مسکن ها برطرف می شوند. اما بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید تا مبادا مسئله جدی در میان باشد.

 

استرس

 

فروش ویژه انواع ایرموتور گلدنت وینکل پلاس

 

استرس باعث بروز گستره وسیعی از دردها می شود. بسیاری از افراد وقتی مضطرب هستند عضلات کمر را سفت می کنند که منجر به کمر درد می شود. بیشتر سردرهای تنشی ناشی از استرس است و استرس نقش مهمی در دندان قروچه کردن و اسیب به فک دارد.

راه حل: تکنیک های آرام سازی همچون مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.

 

چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شرایط زیر را داشتید، حتما از یک پزشک کمک بگیرید:

  •  درد قفسه سینه
  •  سردرد شدید یا گردن گرفته
  •  درد ناشی از آسیب
  •  درد به همراه ضعف و بی حسی  

هر درد مزمنی باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد به خصوص اگر در کار روزانه، سرگرمی ها و خوابتان تداخل ایجاد می کند.

 

فروش ویژه انواع تجهیزات هتلینگ بیمارستانی وینکل پلاس

 

 

مرجع:

https://www.medicinenet.com/pain_surprising_reasons_pictures_slideshow/article.htm

http://www.behpu.com/article/details/57/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع توربین دندانپزشکی کلیک کنید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 174 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:58

مواد غذایی حیوانی و گیاهی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

این امر به ویژه درباره‌ی ارزش مواد مغذی آنها صحت دارد، زیرا برخی از مواد مغذی فقط مختص گیاهان و برخی نیز فقط به غذاهای حیوانی اختصاص دارد.

برای جدب حداکثر مواد مغذی آنها، علاقلانه‌تر آن است که از یک رژیم غذایی متعادل که شامل هر دوی آنها می‌گردد، پیروی شود.

در این مقاله ۱۰ مورد از شایع‌ترین مواد مغذی را که جذب آن از غذاهای حیوانی دشوار و در مواردی غیر ممکن است، برایتان بر می‌شماریم.

  • ویتامین C

ویتامین C

ویتامین C در زمره حیاتی‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که در مواد غذایی حیوانی پخته‌شده به ندرت یافت می‌شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی غذا خوری کلیک کنید

 

ویتامین C آنتی‌اکسیدانی بسیار قویست که برای حفظ انسجام بافت‌ها از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. این ویتامین همچنین به عنوان فاکتور مشترکی برای عملکرد بسیاری از آنزیم‌های بدن محسوب می‌شود.

بعلاوه، کمبود ویتامین C ممکن است به بیماری اسکوربوت، که در ابتدا پوست را درگیر کرده و موجب بروز لکه‌هایی در آن می‌شود و با خستگی مفرط همراه است، شود. این بیماری در موارد حاد موجب زردی پوست، از دست دادن دندان‌ها، خونریزی و در نهایت مرگ می‌شود.

رژیم‌هایی که تنها بر پایه‌ی مواد غذایی حیوانی استوار باشند، معمولا حاوی ویتامین C کافی نیستند. به همین دلیل، افراد باید آن را از میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای مقوی یا مکمل‌ها تامین نمایند.

با این وجود می‌توان با مصرف جگر خام، خاویار و تخم‌مرغ ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین نمود. گوشت خام و ماهی حاوی مقدار بسیار ناچیزی ویتامین C هستند.

از آنجایی که اکثر مردم ویتامین C مورد نظر بدنشان را از برنامه‌ی غذایی خود جذب می‌کنند، مصرف مکل‌ها ضرورتی ندارد.

با این وجود، چندین مطالعه در این زمینه حاکی از آن است که جذب زیاد ویتامین C موجب:

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کوادروسپس

 

پیشگیری از بیماری زوال عقل مرتبط با افزایش سن می‌گردد.

فشار خون را کاهش می‌دهد.

سلامت رگ‌های خونی را بهبود بخشیده و احتمالا خطر انسداد سرخرگ‌ها را از بین می‌برد.

بیماری‌هایی که از آنها نام برده شد ممکن است با کمبود ویتامین C در افراد بروز نماید.

مصرف ویتامین C ، جذب آهن مواد غذایی مصرفی را نیز افزایش می‌دهد. همین امر خطر ابتلا به کم‌خونی را در افراد مستعد کمبود آهن کاهش می‌دهد.

ویتامین C در اغلب مواد غذایی گیاهی به ویژه میوه‌های خام و سبزیجات یافت می‌شود. غنی‌ترین منابع غذایی شامل فلفل دلمه، کلم، کیوی، مرکبات و انواع توت‌ها می‌شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی مانیتورینگ کلیک کنید

 

۲ تا ۵. فلاونوئید

 

فلاونوئیدها رایج‌ترین گروه آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند. آنها کم وبیش در تمامی مواد غذایی گیاهی یافت می‌شوند.

بسیاری از خواص مصرف میوه‌ها و سبزیجات ناشی از فلاونوئید موجود در آنهاست. در حقیقت، مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئید مزایای فراوانی دارد از جمله:

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

بهبود سلامت و عملکرد مغز

 

جهت مشاهده و خرید انواع برانکارد بیمارستانی کلیک کنید

 

سلامت روده‌ی بزرگ

در زیر به ۴ نمونه‌ از رایج‌ترین فلاونوئیدها اشاره می‌کنیم، منابع غذایی و مزایای آنها در سلامت را برمی‌شماریم:

  • کوئرستین

کوئرستین

کوئرستین متعارف‌ترین نوعِ فلاونوئید است.

جذب حداکثری کوئرستین با فشار خون پایین‌تر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.

کوئرستین در اغلب گیاهان یافت می‌شود، اما غنی‌ترین منابع غذایی آن caper، پیاز، کاکائو، کرن‌بری و سیب است. البته مکمل‌های آن نیز وجود دارد.

 

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی صندلی شو وینکل پلاس

 

  • کاتچین

کاتچین

کاتچین‌ها از خانواده‌ی فلاونوئیدها هستند، فراوان‌ترین نوع آنها کاتچین‌ها و اپی‌کاتچین‌ها هستند.

مزایای کاتچینِ موجود در چای سبز برای حفظ سلامت به طور گسترده‌ایی مورد بررسی قرار گرفته است.

آنها همچنین با کاهش فشار خون، بهبود عملکرد رگ‌های خونی و تخفیف کلسترول خون در ارتباط است.

کاتچین‌ها در بسیاری از میوه‌ها و نوشیدنی‌ها یافت می‌شوند. اصلی‌ترین منابع آن زردآلو، گلابی، انگور، هلو، چای، کاکائو و شراب قرمز است.

  • هسپریدین

هسپریدین

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر کلیک کنید

هسپریدین‌ها یکی از متداول‌ترین فلاونوئیدها هستند.

مطالعات نشان می‌دهند که هسپریدین به پیشگیری ازبیماری‌های قلبی و سرطان کمک شایانی می‌کند. با این وجود، شواهدِ موجود فقط به مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات محدود می‌شود.

هسپریدین در مرکبات، به ویژه پرتقال و لیمو به وفور یافت می‌شود.

  • سیانیدین

سیانیدین

سیانیدین گسترده‌ترین نوع آنتوسیانین است.

آنتیوسیانین‌ها رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی هستند که رنگ روشن بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات به لطف آنهاست.

 

مشخصات و قیمت انواع اتوکلاو دندانپزشکی

 

مطالعات حاکی از آن است که آنتوسیانین‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند، اما شواهد موجود در این زمینه بسیار محدود است.

سیانیدین‌ها در میوه‌ها و سبزیجات رنگی به وفور یافت می‌شوند. غنی‌ترین منبع غذایی در این مورد توت‌های سیاه مانند شاه‌توت، انگورفرنگی سیاه و تمشک سیاه است.

۶ تا ۱۰. فیبر خوراکی

 

اعتقاد بر این است که آنچه متضمن مزایای مواد غذایی گیاهی است در واقع ناشی از فیبر موجود در آنهاست.

به طور کلی، فیبرها آن بخش از مواد غذایی گیاهی هستند که در بخش فوقانی سیستم گوارش هضم نمی‌شوند.

 

فروش ویژه انواع یونیت و صندلی دندانپزشکی وینکل پلاس

 

جذب حداکثری فیبر با مزایای فراوانی در سلامت افراد پیوند خورده است:

از جمله:

کلسترول پایین

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

کاهش خطر ابتلا به یبوست

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تراکشن

 

افزایش احساس سیری پس از صرف وعده‌ی غذایی و در نتیجه احتمال کاهش وزن

برخی از انواع فیبرها، پروبیوتیک نیز هستند، بدان معنا که احتمال سلامت روده را با افزایش باکتری‌های مفید روده، بالا می‌برند.

در زیر به ۵ نمونه از فیبرهای خوراکی که اثبات شده از مزایای فراوانی برای حفظ سلامت افراد برخوردارند، ذکر می‌شود:

  • بتا-گلوکان

بتا-گلوکان

بتا-گلوکان در زمره فیبرهایی قرار دارد که مطالعات فراوانی بر روی آن انجام شده است.

فیبری غلیظ و چسبناک که از مزایای فراوانی در حفظ سلامت برخوردار است.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت (تیلت تیبل) کلیک کنید

به عنوان پروبیوتیکی موثر، بتا-گلوکان در روده که جایگاه تحریک و رشد باکتری‌های مفید روده‌ایی است، تخمیر می‌شود. همین امر منجر به بهبود سلامت روده می‌گردد.

فیبر همچنین از میزان فشار خون می‌کاهد، کلسترول را پایین آورده و میزان قند خون را پس از صرف وعده‌هایی غذایی تقلیل می‌دهد.

غنی‌ترین منبع بتا-گلوکان‌ها سبوس جو دوسر و جو است. مقدار اندکی بتا-گلوکان نیز در غلات کامل دیگر مانند ذرت خوشه‌ایی، چاودار، گندم و برنج یافت می‌شود.

  • پکتین

پکتین

پکتین‌ها از اعضای خانواده‌ی فیبرهای پروبیوتیک محسوب می‌شود که در میوه‌ها یافت می‌شوند.

آنها در اشکال مختلفی وجود دارد و که هر یک مزایای متفاوتی بر سلامت دارد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع آمالگاماتور کلیک کنید

 

پکتین‌ها موجب تقویت رشد باکتری‌های مفید روده می‌شوند. آنها همچنین اسهال مزمن را تسکین بخشیده و میزانن قند خون را پس از صرف وعده‌ی غذایی متعادل می‌سازند.

بعلاوه، مطالعات حاکی از آن است که پکتین‌ها در پیشگیری از بروز سرطان روده کمک شایانی می‌نمایند.

مهمترین منبع تغذیه‌ایی پکتین، میوه‌هایی از قبیل پرتقال، سیب، آلو، موز و انواع توت‌ها هستند.

  • اینولین

اینولین

اینولین به گروه خاصی از فیبرها موسوم به فروکتان‌ها تعلق دارد.

اینولین و دیگر فروکتان‌ها درزمره فیبرهای پروبیوتیک هستند که منجر به رشد باکتری‌های مفید روده می‌گردند و سلامت روده را افزایش می‌دهند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی عمومی کلیک کنید

مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم‌های سرشار از اینولین، یبوست را برطرف می‌کند.

با این وجود، برخی افراد متحمل عوارض جانبی ناشی از آن همانند نفخ شکم و باد شکم می‌شوند.

اینولین در میوه‌ها و سبزیجات مختلفی از جمله موز، کنگرفرنگی، مارچوبه، پیاز، سیر، تره‌فرنگی و کاسنی یافت می‌شود.

  • لیگنان

لیگنان

برخلاف فیبرهای خوراکی، لیگنان‌ها بیش از آنکه کربوهیدرات باشند، پلی‌فنول‌ هستند.

هنگامی که آنها به روده می‌رسند، توسط باکتری‌های روده‌ایی تخمیر می‌شوند. روند تخمیر آنها را به فیتواستروژن بدل می‌کند که در نهایت جذب رگ‌هایی که مسول گردش خون هستند، می‌شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل غذا

 

فیتواستروژن‌ها از مزایای فراوانی برای سلامت برخوردارند از جمله این موارد می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان سینه اشاره نمود.

لیگنان‌ها در اغلب مواد غذایی گیاهی یافت می‌شوند. غنی‌ترین منابع غذایی شامل بذرها به ویژه بذر کتان و جوانه‌ی حبوبات می‌شود.

  • نشاسته‌ی ایستا

نشاسته‌ی ایستا

نشاسته متعارف‌ترین کربوهیدرات گیاهی است.

آنها اغلب به خوبی در بدن هضم می‌شوند، اما برخی از آنها نیز در برابر هضم مقاومند. این نوع از نشاسته به عنوان نشاسته‌ی ایستا شناخته می‌شود.

نشاسته‌های ایستا رشد باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهند و بالطبع سلامت روده را بهبود می‌بخشند.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات کمکی راه رفتن

 

مطالعات حاکی از آن است که نشاسته‌های ایستا به احتمال زیاد احساس سیری را افزایش می‌دهند و میزان قند خون را پس از صرف وعده‌های غذایی متعادل می‌سازد.

نشاسته‌های ایستا در انواع غذاهای سرشار از کربوهیدرات همانند غلات کامل، پاستا، انواع بنشن، موز نارس و سیب‌زمینی که پخته و خنک شده است،‌ یافت می‌شوند.

یک برنامه‌ی غذایی متعادل که سرشار از مواد غذایی گیاهی و حیوانی باشد از مزایای فراوانی برخوردار است.

اگرچه رژیم‌های گوشتخواری نیز می‌توانند سالم باشند، اما فاقد مواد مغذی مهمی هستند که فقط مختص گیاهان است

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 171 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:55

مدت‌های مدیدی، تصور عموم بر این بود که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت، ۳۰ تا ۵۹٪ بزرگسالان امریکایی که در صدد کاهش وزنند، به نوشیدن آب بیشتر روی می‌آورند.

مطالعات بسیاری حاکی از آن است که نوشیدن آب برای کاهش وزن و نگه‌داشتن آن مفید است.

این مقاله شرح می‌دهد که چگونه نوشیدن آب می‌تواند به لاغری کمک کند.

نوشیدن آب به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند

اکثر مطالعات ذکر شده در ادامه، به تاثیر نوشیدن ۰.۵ لیتر آب اشاره دارد. نوشیدن آب میزان سوزاندن کالری‌،که به عنوان مازاد انرژی‌های مصرفی شناخته می‌شود، را افزایش می‌دهد.

برای اثبات این موارد، مطالعه‌ایی درباره‌ی اضافه وزن و چاقی کودکان انجام شد که نشان داد مازاد انرژی‌های مصرفی پس از نوشیدن آب سرد تا ۲۵٪ افزایش می‌یابد.

 

فروش ویژه انواع سنسور آر وی جی وینکل پلاس

 

مطالعه‌ایی دیگر در زمینه‌ی اضافه وزن، تاثیرات مصرف زیاد آب تا بیشتر از ۱ لیتر در روز را بر روی زنان بررسی نمود. یافته‌ها نشان داد که در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه، ۲ کیلو از وزن آنها کاسته می‌شود.

از آنجایی که این زنان به جز نوشیدن بیشتر آب هیچ‌گونه تغییر دیگری در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد نکرده بودند، این نتایج بسیار قابل توجه بود.

علاوه بر این، هر دوی این مطالعات نشان داد که نوشیدن ۰.۵ لیتر آب منجر به سوزاندن ۲۳ کالری بیشتر می‌شود. که در مقیاس سالانه، حدود ۱۷۰۰۰کالری یا بیش از ۲ کیلوگرم چربی است.

مطالعات متعدد دیگری در این زمینه صورت پذیرفت که در آن به افراد مبتلا به اضافه وزن روزانه و به مدت ۱ هفته ۱ تا ۱.۵ لیتر آب داده شد. نتایج، کاهش چشمگیری در وزن، شاخص توده‌‌ی بدنی، دور کمر و چربی بدن را نشان می‌داد.

این نتایج مادامی که آب سردتر بود، چشمگیرتر می‌شد. هنگامی که آب سرد می‌نوشید، بدن از کالری بیشتر برای گرم نمودن و رساندن دمای آب به دمای بدن کمک می‌گیرد.

نوشیدن آب پیش از غذا اشتها را کم می‌کند

 

مشخصات و قیمت انواع آمالگاماتور

 

برخی ادعا می‌کنند نوشیدن آب پیش از غذا اشتها را کم کند. در واقع، حقایقی در ورای این موضوع نهفته است، اما تقریبا فقط به افراد میانسال و مسن محدود می‌گردد.

مطالعات نشان می‌دهد میانسالانی که قبل از هر وعده غذا آب می‌نوشند، وزنشان تا ۲ کیلوگرم، در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای، کاهش می‌یابد.

در یک مطالعه، متشکل از دو گروه شرکت‌کننده‌ی میانسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی مشخص شد گروه اول که پیش از هر وعده‌ی غذایی آب می‌نوشیدند تا ۴۴٪ بیشتر از گروه دوم که پیش از غذا آب نمی‌نوشیدند، کاهش وزن داشتند.

مطالعه‌ای دیگری نیز در این زمینه نشان داد، نوشیدن آب پیش از صبحانه میزان چربی مصرفی در این وعده را تا ۱۳ ٪ کاهش می‌‌دهد.

اگر چه ممکن است نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی برای افراد میانسال و مسن‌تر بسیار مفید باشد، اما مطالعات در این زمینه بر روی افراد جوان‌تر، حاکی از کاهش چشمگیر و مشابهی در مصرف کالری نیست.

نوشیدن آب بیشتر با کاهش مصرف کالری و عدم ابتلا به افزایش وزن پیوند خورده است

 

فروش ویژه انواع سنسور آر وی جی وینکل پلاس

 

از آنجا که آب به‌طور طبیعی فاقد کالری است، پس به طور کلی با مصرف کالری کمتر در ارتباط است. مادامی که آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌های پر کالری و مملو از شکر کنید، این امر محقق می‌شود.

مطالعات مشاهده‌ای نشان می‌دهد افرادی که غالبا آب می‌نوشند به طور متوسط ۹٪ کمتر از دیگران کالری جذب می‌کنند.

نوشیدن آب همچنین می‌تواند مانع از افزایش وزن در طولانی ‌مدت گردد. به طور کلی، هر ۴ سال به وزن یک فرد معمولی حدودا ۱.۴۵۰ کیلوگرم اضافه می‌شود.

این میزان ممکن است با رعایت موارد زیر کاهش یابد:

افزودن یک فنجان آب: اضافه نمودن یک فنجان آب به مصرف آب روزانه ممکن است این اضافه وزن را تا حدود ۰.۱۳ کیلوگرم کاهش دهد.

آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌ها کنید: عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده و جایگزین نمودن آنها با یک فنجان آب، افزایش وزن ۴ ساله را تا ۰.۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

 

فروش ویژه انواع صندلی کوادروسپس وینکل پلاس

 

تشویق کودکان به نوشیدن آب از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، زیرا مانع از اضافه وزن و چاقی آنها می‌شود.

اخیرا مطالعه‌یی در رده‌ی سنی محصلین و با هدف کاهش نرخ چاقی با تشویق کودکان به نوشیدن آب صورت پذیرفت، آن‌ها فواره‌های آب را در ۱۷ مدرسه نصب کردند و دروسی مبتنی بر مصرف آب برای پایه‌ی دوم و سوم ارائه نمودند.

پس از اتمام سال تحصیلی، خطر ابتلا به چاقی به طور گسترده در مدارسی که مصرف آب را افزایش داده بودند تا ۳۱٪ کاهش یافته بود.

چه میزان آب برای لاغری باید نوشید؟

 

بسیاری از مقامات بهداشتی نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را توصیه می‌کنند. اما این میزان کاملا در نوسان و تصادفی است، زیرا همانند بسیاری از چیزهای دیگر، نیاز به آب، در کل به بدن فرد بستگی دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت (تیلت تیبل) کلیک کنید

برای مثال، افرادی که تعرق بالایی دارند یا به‌طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا به نسبت افرادی که چندان فعال نیستند به آب بیشتری نیاز دارند. لازم است افراد مسن‌ و مادران شیرده نیز نسبت به نوشیدن و جذب آب توجه بیشتری داشته باشند.

به‌خاطر داشته باشید که بدن از بسیاری غذاها و نوشیدنی‌ها مانند، قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات آب دریافت می‌کند. به عنوان یک قاعده‌ی تقریبی، شما باید همیشه زمانی که تشنه‌اید آب بنوشید و به اندازه‌ی کافی بنوشید که تشنگی خود را برطرف کنید.

اگر متوجه شدید که سردرد دارید، حال بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا مشکل تمرکز دارید، پس ممکن است دچار بی‌‌آبی خفیف شده باشید. نوشیدن آب بیشتر این مشکل را برطرف می‌سازد.

براساس مطالعات، نوشیدن روزانه‌ ۱ تا ۲ لیتر آب برای کمک به کاهش وزن کفایت می‌کند.

آب مورد نیاز بدن در مقیاس‌های مختلف:

لیتر: ۱ تا ۲ لیتر

 

فروش ویژه انواع استندینگ برد (تخت ایستا) وینکل پلاس

 

لیوان : ۴ تا ۸ لیوان

اما در نظر داشته باشید که این تنها یک قاعده‌ی عمومی است. برخی افراد به میزان کمتری آب نیاز دارند، حال آنکه سایرین به مقدار بیشتری نیاز دارند. همچنین نوشیدن آب بیش از حد نیز می‌تواند منجر به مسمومیت آبی شود. حتی در موارد حاد مانند مسابقات، نوشیدن آب منجر به مرگ شده است.

آب برای لاغری می‌تواند واقعا سودمند باشد.

آب ۱۰۰٪ فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

چنانچه آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده نمائید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود. راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید.

 

فروش ویژه انواع ترالی همپر (ترالی بین) وینکل پلاس

 

آب تنها یکی از موارد است، تکه‌ای خیلی کوچک از یک پازل

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 179 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:52

همه ما با این افت وحشتناک در روند کاهش وزن خود آشنا هستیم. سخت ورزش می‌کنید، کالری‌ها را محاسبه می‌کنید، وزن کم می‌کنید، اما یک دفعه، همه چیز ثابت می‌شود!

فرقی هم نم‌یکند دیگر چه می‌کنید، اما هر چه هست نمی‌توانید آن عدد روی صفحه ترازو را کاهش بدهید.

آیا این افت روند کاهش وزن طبیعی است، یا برزخ ناشناخته‌ایست که همه کسانی که سعی دارند وزن خود را کم کنند با آن روبه رو می‌شوند ؟

من به مراجعین بسیاری در این زمینه کمک کرده‌ام و آنچه که تجربه در تمام این سال‌ها به من ثابت کرده از این قرار است:

همه افرادی که روند کاهش‌وزنشان کند شده است یک وجه مشترک دارند، آن‌ها دیگر مثل گذشته همه‌ی توان خود را به کار نمی‌برند!

 

مشخصات و قیمت انواع پارالل بار فیزیوتراپی

 

وقتی شما تازه یک برنامه کاهش وزن را شروع کرده‌اید خیلی هیجان زده‌اید و کلی انگیزه دارید تا تغییرات بزرگی در زندگیتان ایجاد کنید، اما از هفته هشتم به بعد آن شور و اشتیاق و جدیت اولیه فروکش می‌کند.

بیایید روراست باشیم، سخت است که بخواهیم هر روز برای ورزش کردن با انگیزه و پر انرژی باشیم و رژیم غذایی کاملاً سالمی را رعایت کنیم. اگر چه، این موارد برای آمادگی ذهنی و جسمانی شما جهت کاهش وزن واقعا لازم هستند.

اگر احساس می کنید اعداد روی صفحه ترازویتان دیگر تغییری نم‌یکند از خودتان بپرسید آیا همه تلاش خود را می‌کنید ؟ آیا به طور منظم ورزش می‌کنید و تمرینات را کامل انجام می‌دهید ؟ آیا بیشتر از آنچه باید، غذا نمی‌خورید؟ یا آیا سعی ندارید به وزنی برسید که واقعاً برای اندام و قد شما خیلی کم است ؟

چطور می‌توانیم آن شور و اشتیاق اولیّه را به دست آوریم و به مسیر درست برگردیم؟

در ادامه به شما نکاتی را میگویم که به افراد بسیاری در این زمینه کمک کرده‌اند:

  • هدفتان را مشخص کنید

هدفتان را مشخص کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی صندلی شو کلیک کنید

 

یک کاغذ بردارید و بنویسید که، وزن کم کردن چقدر برای شما ارزش دارید و چه تغییرات مثبتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد؟ یادداشت کردن اهدافتان می‌تواند یادآور خوبی برایتان باشد و به شما انگیزه می دهد.

  • تغییراتی ایجاد کنید

تغییراتی ایجاد کنید

تمرینات خود را عوض کنید. به باشگاه بروید و کلاس‌های ورزشی جدیدی را امتحان کنید! اگر تمرینات فعلی برای شما کارساز نیستند شاید نوع تمرینتان ایراد داشته باشد.

  • برای خود اهداف کوتاه مدت مشخص کنید

برای خود اهداف کوتاه مدت مشخص کنید

در مسابقات شرکت کنید، مثلاً مسابقات دویدن یا پرتاب وزنه! آمادگی برای مسابقات همیشه یک هدف عالی برای تناسب اندام است که به شما انگیزه می‌دهد سخت تمرین کنید.

  • کالری ها را محاسبه کنید

کالری ها را محاسبه کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی راه رفتن کلیک کنید

 

مراقب باشید که مقدار کافی و درستی از کالری را به بدن خود برسانید. ممکن است کمتر از آنچه فکر می‌کردید باید تغذیه کنید، یا ممکن است به اندازه کافی تغذیه نداشته باشید، که شما را دچار سوءتغذیه می‌کند، و در این حالت شما به هیچ عنوان دیگر وزن کم نخواهید کرد.

دفعه بعدی که دچار افت کاهش وزن شدید حتماً از این راهکارها استفاده کنید، اما مهم‌تر از همه فراموش نکنید که، عدد روی ترازو، شما را تعریف نمی‌کند و در نهایت فقط یک عدد است! آنچه که واقعاً در انتهای هر روز مهم است، این است که شما سلامت باشید.

آیا شما هم تا به حال این افت کاهش وزن را تجربه کرده‌اید ؟ چطور بر آن غلبه کردید ؟ آیا تا به حال از روش‌های بالا استفاده کرده بودید ؟

برایمان کامنت بگذارید و از تجربیات خود به ما بگید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 175 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:48

تعداد زیادی الگوی آشنا برای درمان درد بیماران وجود دارد. الگو هایی که بسیاری از درمانگران آن ها را فراموش می‌کنند. درحقیقت بدن ما در حالت سلامت به این خاطر درد ندارد زیرا فرایند های شیمیایی مربوط به درد اتفاق نمی‌افتد و به این دلیل درد پیدا می‌کند چون قسمتی از آن ملتهب می‌شود. این التهاب و ناهماهنگی محصول سه سیستم است: ساختاری، متابولیکی و احساسی. در این مقاله یاد میگیریم که چگونه درمان درد بدون مصرف دارو امکان پذیر خواهد بود.

فهرست مطالب

  • سلامت ساختاری
  • سلامت متابولیک
  •  
  • بهداشت عاطفی

سلامت ساختاری

مربوط به تحرک، طول و قدرت عضلات، رباط ها و ستون فقرات است. کمردرد و گردن درد را به عنوان یک مثال در نظر بگیرید. تا زمانی که یک ضربه یا آسیب اتفاق نیفتاده باشد، کمردرد یا گردن درد هم در طول شب ظاهر نمی‌شود. یک علت اصلی موقعیت بد ستون فقرات ( بر هم خوردن تراز و حالت طبیعی ستون فقرات ) است. هر مهره دارای شیار هایی بر روی خود است که اعصابی که حرکات بدن ما را کنترل می‌کنند در آنها قرار گرفته اند. در مهره های کمری نیز شیار هایی قرار دارد که اعصاب کنترل کننده اندام های تحتانی بدن در آن ها قرار گرفته اند. و به همین ترتیب در مهره های گردنی این اعصاب کنترل اندام های فوقانی بدن را بر عهده دارند. وقتی در حرکات طبیعی نخاع اختلال ایجاد می شود، این اعصاب نیز گیر می‌افتند. دیسکی که به عنوان یک بالشتک کوچک بین مهره ها قرار گرفته نیز می‌تواند تحریک شود. دلیل این امر عدم فضای کافی برای عملکرد درست دیسک بین مهره ای است.

سلامت متابولیک

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی راه رفتن کلیک کنید

 

به سلامت سلول و اندام های ما اشاره دارد. بدن ما برای سم زدایی طبیعی از طریق روده، کلیه‌ها، ریه ها و کبد طراحی شده است. هنگامی که بدن ما تحت تاثیر سموم محیطی قرار می گیرد، غذا هایی که به آنها حساس هستیم، غذا های شیرین فرآوری شده و به طور کلی کالری مازاد، این مسیرهای سم زدایی به خطر می‌افتند. بدن ما ملتهب شده و شروع به آسیب دیدن می‌کند. یک مثال بیماری فیبرومیالژیا است که تشخیص آن از طریق رد کردن سایر علل می‌باشد. با این معنا که هیچ عاملی برای آسیب یا ایجاد بیماری در فرد شناسایی نشده یا وجود ندارد.

 

 

بهداشت عاطفی

در سال های اخیر توجهی ویژه یافته است. حقیقت این است که یک فرد واقعا سالم نیست مگر اینکه از وزن بار عاطفی خود خلاص شود. این بار عاطفی سنگین است و در واقع می تواند باعث بیماری شود. ذهن ناخود آگاه سیستمی است که حافظه و خاطره عظیم الجثه ما را از گذشته نگهداری می‌کند. این مهم است که به نقش راستین ذهن ناخودآگاه، که محافظت از ما می باشد، توجه داشته باشیم. وقتی ما بارها و بارها تحریک می‌شویم و یا از موضوعی عصبانی هستیم مهم است که در آن زمان ارزیابی کنیم آیا این احساس یک واکنش مناسب می‌باشد یا یک پاسخ از پیش تعیین شده. اگر هرکدام از گفته های بالا باعث زده شدن جرقه‌ای در علاقه شما می‌شود از شما میخواهم که بیشتر کاوش کنید و درمانگر درد خودتان شوید!

دکتر ستاره درخشان کایروپراکتر

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروسرجری کلیک کنید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 112 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:41

آووکادو یکی از میوه‌های شگفت انگیزی است که ۳۲۲ کالری و ۲۹ گرم چربی دارد. آووکادو چربی بیشتری نسبت به سایر میوه‌ها دارد و همیشه به عنوان میوه پر چرب از آن یاد می‌شود.

با اینحال، اسیدهای چرب تک غیر اشباعی که در محتویات آن وجود دارد می‌تواند آن را به یک میوه شگفت انگیز و خاص تبدیل کند. آووکادو به خاطر توانایی که برای کاهش دادن کلسترول خون و آب کردن چربی شکمی دارد به عنوان یک میوه عالی برای کاهش وزن شناخته شده است.در این مقاله قصد داریم دلایل موجود برای این امر را بیان کنیم.

  • این میوه برای سلامت بدن مفید است:

این میوه برای سلامت بدن مفید است:

 

بیشتر افراد بر این باورند که خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند نیاز انسان به پزشک را برطرف سازد. این در حالیست که آووکادو نیز چنین خاصیتی دارد. مطالعات انجام شده این موضوع را مورد بررسی قرار داده است. در یکی از این مطالعات حدود ۴۵ نفر از افرادی که اضافه وزن داشتند با سه رژیم غذایی متفاوت برای ۵ هفته مورد بررسی قرار گرفتند.

 

مشخصات و قیمت انواع فریزر آزمایشگاهی

 

یکی از رژیم‌های غذایی کم چربی بود و تنها ۲۴ درصد از کالری کل از طریق چربی‌های اشباع تامین می‌شد. این رژیم حاوی میوه آووکادو نبود.

رژیم غذایی دوم نیز در برگیرنده آووکادو نبود و چربی متوسطی در خود داشت. حدود ۳۴ درصد از کالری کل از چربی‌های اشباع به دست می‌امد. رژیم غذایی سوم چربی متوسطی داشت اما برخی از اسیدهای چرب اشباع با آووکادو جایگزین شده بود. افراد در روز یک عدد آووکادو می‌خوردند. نتایج به دست آمده بسیار جالب بود.

این مطالعه نشان داد که کلسترول بد خون (LDL) در افرادی که از آووکادو استفاده کرده بودند ۱۳.۵ میلی گرم بر دسی لیتر پایین تر از سایر افراد بود. همین امر باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. محققان نتایج به دست آمده را به محتوای اسیدهای چرب تک غیر اشباعی که در اووکادو وجود دارد نسبت داده اند که ممکن است نقش مهمی در کاهش دادن کلسترول افزایش یافته خون داشته باشد.

افزایش کلسترول بد خون باعث مقاومت به انسولین، افزایش وزن و چاقی می‌شود. بنابراین شما می‌توانید روزانه از این میوه استفاده کنید و به کاهش وزن و کلسترول بد خون خود امیدوار باشید.

  • می‌تواند چربی‌های شکمی را آب کند:

می‌تواند چربی‌های شکمی را آب کند:

اگر چربی شکمی زیادی دارید بهتر است خوردن آووکادو را جدی بگیرید. محققان بر این باورند که خوردن روغن آووکادو در غذاهای مختلف می‌تواند چربی‌های شکمی را تا حد زیادی از بین ببرد و همین امر موجب کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک خواهد شد. این خاصیت نیز به خاطر محتوای غنی آووکادو از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادروسپس کلیک کنید

 

مطالعه انجام شده در ایالت پن نشان می‌دهد افرادی که حدود ۴۰ گرم ( سه قاشق غذاخوری) از روغن‌های سرشار از اولئیک را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ۱.۶ درصد نسبت به سایر افراد چربی شکمی کمتری خواهند داشت. مطالعه دوم که در مجله Diabetes Care منتشر شده است به نتایج مشابهی دست یافته است. رژیمی که سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است می‌تواند توزیع چربی در اطراف شکم را تا حد زیادی کاهش دهد. یک قاشق غذاخوری از روغن آووکادو حدود ۱۲۰ کالری و ۱۰ گرم چربی تک غیر اشباع دارد.

پروفایل تغذیه‌ای این روغن شبیه پروفایل تغذیه ای روغن زیتون فوق بکر است. اما بر خلاف روغن زیتون فوق بکر؛ روغن آووکادو نقطه دود بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن برای سرخ کردن مواد نیز استفاده کرد بدون اینکه نگران ایجاد رادیکال‌های آزادی باشید که می تواند به سلامت بدن شما آسیب برساند.

  • اووکادو سرشار از مواد مغذی است:

اووکادو سرشار از مواد مغذی است:

همانطور که می‌دانید سبزیجات به خاطر داشتن کالری اندک و ویتامین‌های فراوان بهترین انتخاب برای رژیم غذایی سالم محسوب می‌شوند اما هیچ چیزی همانند آووکادو سالاد سبزیجات شما را کامل نخواهد کرد. اگر در سالاد خود چربی مفید نداشته باشید خوردن آن مزیت زیادی برای شما نخواهد داشت. زمانی که صحبت از چربی سالم به میان می‌آید، آووکادو بهترین انتخاب و بهترین گزینه است.

در یکی از مطالعات منتشر شده در مجله Molecular Nutrition & Food Research محققان گروهی از افراد را مورد بررسی قرار دادند. این افراد با سالادهایی تغذیه می‌شدند که با چربی‌های اشباع، چربی‌های تک غیر اشباع و چربی‌های چند غیر اشباع پر شده بود. در این شرایط افرادی که با چربی‌های تک غیر اشباع تغذیه شده بودند جذب کارتنوئید بالایی داشتند.

این در حالیست که اسیدهای اشباع و اسیدهای چندغیر اشباعی به این شرایط دست نیافته بودند. شما می‌توانید سالاد خود را با تکه‌هایی از آووکادو یا یک قاشق غذاخوری از روغن آن تکمیل کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع یخچال آزمایشگاهی

 

  • مبارزه آوکادو با رادیکال های آزاد:

مبارزه آوکادو با رادیکال های آزاد:

به خاطر داشته باشید که جنگی در درون بدن شما وجود دارد. رادیکال‌های آزاد بر علیه بدن شما مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های ازاد مولکول‌های اکسیژن مخربی هستند که می‌توانند واکنش‌های زنجیره ای متعددی را در بدن آغاز کنند که سلول‌ها و DNA را تخریب می‌کند.

این موضوع باعث ایجاد مشکل در سلامت بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌هایی که در میوه‌های تازه و سبزیجات یافت می‌شود می‌تواند برخی از این رادیکال‌های آزاد را خنثی نماید اما در برخی از موارد به نیروی بیشتری برای مبارزه با آن نیاز است. در این شرایط بهتر است آووکادو را نیز وارد رژیم غذایی خود کنید. محققان بر این باورند که خوردن آووکادو می‌تواند به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند.

بهتر است به جای روغن آووکادو از میوه تازه آن استفاده کنید.

 

  • آووکادو می‌تواند گرسنگی را برطرف کند:

آووکادو می‌تواند گرسنگی را برطرف کند:

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل غذا کلیک کنید

یک قاشق غذاخوری گواکامولی می‌تواند موثرترین روش برای مبارزه با گرسنگی باشد. مطالعه منتشر شده در مجله Nutrition نشان می‌دهد افرادی که نصف آووکادوی تازه را به همراه وعده غذایی خود مصرف کرده اند ۴۰ درصد نسبت به سایر افراد تمایل کمتری برای خوردن غذا در ساعت‌های بعدی روز داشتند.

یک قاشق غذاخوری گواکامولی با ۶۰ کالری می‌تواند همین مزیت را داشته باشد. اما خوردن آووکادوی تازه مزیت‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

  • پیشگیری از بیماری ها با مصرف آووکادو:

پیشگیری از بیماری ها با مصرف آووکادو:

حتما شما نیز دوستانی دارید که لاغرتر، سبک تر و سلامت تر از شما هستند. به نظرتان راز سلامتی این افراد چیست؟ پول؟ نه این افراد در رژیم غذایی خود از آووکادوی تازه استفاده می‌کنند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه آووکادو می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند.

نتیجه یک نظرسنجی که در مجله Nutrition Joual منتشر شده است نشان می دهد که خوردن نصف آووکادو می‌تواند باعث بهبود سلامت و کیفیت آن شود و خطر ابتلا به سندروم متابولیک را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

خوردن آووکادو نه تنها باعث کاهش BMI افراد می‌شود بلکه فیبر و ویتامین K بیشتری وارد بدن خواهد کرد. این مواد مغذی باعث کاهش وزن افراد نیز می‌شوند. به همین خاطر آووکادو دروازه ای به سمت زندگی سالم تر و شاداب تر است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات تمرین درمانی کلیک کنید

 

 

  • آووکادو تثبیت کننده قند خون است:

آووکادو تثبیت کننده قند خون است:

مطمئننا آووکادو همه مزایا را یک جا در خود دارد اما چربی تنها چیزی نیست که این میوه را از سایر مواد متمایز می‌سازد. آووکادو حدود ۲۰ ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را برای بدن فراهم می‌کند که ۱۴ گرم فیبر و ۶۶ درصد از نیاز بدن شما به ویتامین K ( ماده مغذی است که به تنظیم متابولیسم قند کمک می‌کند) را تامین می‌کند. مطالعه انجام شده در مجله Diabetes Care نشان می‌دهد مردان و زنانی که مصرف ویتامین K داشته اند در میان سایر افراد ۱۹ درصد خطر ابتلا به دیابت کمتری داشته اند. همانطور که می‌دانید برگ‌های سبز منبع غنی تری از ویتامین‌هاست. بنابراین مصرف آووکادو به همراه سالاد می‌تواند قند خون شما را تثبیت کند و از بالا رفتن آن جلوگیری نماید.

  • افزایش طبیعی انرژی با آووکادو:

افزایش طبیعی انرژی با آووکادو:

مکمل‌هایی که قبل از تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد ادعا می‌کنند که انرژی بدن را افزایش می‌دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف آووکادو می‌تواند سطح انرژی را به صورت طبیعی بالاتر ببرد. مطالعه انجام شده در مجله American Joual of Clinical Nutrition تاثیر یک رژیم غذایی سه هفته ای که حاوی اسید پالمتیک ( چربی اشباع) و رژیم غذایی سرشار از اسید اولئیک( اسید چرب تک غیر اشباع) است را مورد بررسی قرار داده است.

افرادی که از این دو رژیم غذایی استفاده کرده اند مورد بررسی قرار گرفته اند. فعالیت فیزیکی و نرخ متابولیک این افراد مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که فعالیت فیزیکی در افرادی که از اسید اولئیک استفاده کرده اند ۱۳.۵ درصد بیشتر است. برای اینکه زندگی سالم تری داشته باشید بهتر است خوردن مواد غذایی سرخ شده را کنار بگذارید و از میوه‌هایی همچون آووکادو بهره مند شوید. این میوه می‌تواند انرژی بدن را به طور طبیعی افزایش دهد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی نشستن کلیک کنید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 137 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:38

نارسایی کلیه یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند عوارضی غیر قابل جبران را برای شما به همراه داشته باشد. آزمایش تشخیص نارسایی کلیه یکی راه‌های تشخیص این بیماری است. در این مقاله به بررسی انواع و اصطلاحات متداول  خواهیم پرداخت به سوالاتی نظیر egfr در آزمایش خون چیست یا gfr در آزمایش خون چیست پاسخ خواهیم داد و در آخر نیز با تکیه بر جدید‌ترین اطلاعات پزشکی به راه‌های پیشگیری از بروز نارسایی کلیه نیز اشاره خواهیم کرد؛ در ادامه با مجله پزشکی سلامتی سیب همراه باشید.

فهرست مطالب

  • انواع آزمایش نارسایی کلیهآزمایش تشخیص نارسایی کلیه از طریق نمونه خوناندازه‌گیری میزان اوره در خون (BUN)اندازه‌گیری میزان کراتینین در سرم (Cr)میزان تصفیه گلومرولی؛ egfr در آزمایش خون چیست؟
  • آزمایش تشخیص نارسایی کلیه از طریق نمونه خوناندازه‌گیری میزان اوره در خون (BUN)اندازه‌گیری میزان کراتینین در سرم (Cr)
  • اندازه‌گیری میزان اوره در خون (BUN)
  • اندازه‌گیری میزان کراتینین در سرم (Cr)
  • میزان تصفیه گلومرولی؛ egfr در آزمایش خون چیست؟
  • egfr در آزمایش خون چیست؟اندازه‌گیری ادرار خروجیتست ادرارتصویر بردارینمونه برداری از کلیه
  • اندازه‌گیری ادرار خروجی
  • تست ادرار
  • تصویر برداری
  • نمونه برداری از کلیه
  • پیشگیری از نارسایی کلیهچک آپ سالیانه انجام دهیدآب بنوشیدنمک را کاهش دهیدوزن خود را کنترل نمایید
  • چک آپ سالیانه انجام دهید
  • آب بنوشید
  • نمک را کاهش دهید
  • وزن خود را کنترل نمایید

انواع آزمایش نارسایی کلیه

اگر علائم نارسایی کلیه در شما وجود داشته باشد پزشک شما از طریق آزمایش‌های مختلف می‌تواند سلامت کلیه‌ها و ابتلا یا عدم ابتلا به نارسایی کلیه را تشخیص دهد. این تست‌ها عبارتند از:

آزمایش تشخیص نارسایی کلیه از طریق نمونه خون

جهت مشاهده و خرید انواع رادیوگرافی دندانپزشکی کلیک کنید

متداول‌ترین آزمایش نارسایی کلیه آزمایش خون است. نمونه خون شما ممکن است افزایش سریع سطوح اوره و کراتینین را نشان دهند که دو ماده مهم برای تعیین درجه سلامت کلیه به حساب می‌آیند.

اندازه‌گیری میزان اوره در خون (BUN)

اوره (Blood Urea Nitrogen) یک ماده نیتروژن دار حاصل از سوخت و ساز پروتئین‌ها در بدن می‌باشد که باید از سیستم گردش خون حذف و توسط کلیه‌ها دفع گردد. اگر اوره در خون باقی بماند باعث ایجاد مسمومیت، از دست دادن هوشیاری، رفتن به کما و در نهایت مرگ می گردد که به باید به طور فعال از بدن دفع گردد.

 

میزان طبیعی نیتروژن موجود در اوره بین ۶ تا ۲۰ میلی گرم در هر دسی لیتر (معادل صد میلی لیتر) خون است. افزایش خفیف اوره در خون بالاتر از ۲۰ میلی گرم می تواند ناشی از رژیم های غنی از پروتئین و یا تمرینات ورزشی سنگین باشد. ولی اگر میزان اوره خیلی از حد نرمال بالاتر برود، می تواند نشانگر عدم کفایت کلیه در پاکسازی اوره باشد و باید با سایر آزمایشات کلیوی چک شود.

اندازه‌گیری میزان کراتینین در سرم (Cr)

 

مشخصات و قیمت انواع جرمگیر دندان پزشکی

 

کراتینین (Creatinine) ماده نیتروژن دار دیگری است که معمولا از سوخت و ساز گوشت و پروتئین های حیوانی حاصل می‌گردد. عدد طبیعی کراتینین معمولا بین۷/۰تا ۲ / ۱ میلی گرم در هر دسی لیتر (در هر صد میلی لیتر) سرم خون می باشد. بالاتر رفتن میزان کراتینین از حد نرمال می تواند زنگ خطری برای کاهش کارکرد کلیه ها باشد و باید جدی گرفته شود، زیرا بر خلاف اوره که می تواند به طور ناگهانی در خون افزایش و یا کاهش یابد، افزایش کراتینین معمولا به صورت تدریجی و در طول سالها اتفاق می افتد و اگر این افزایش به طول بی‌ا‌‌‌نجامد، معمولا برگشت ناپذیر است.

میزان تصفیه گلومرولی؛ egfr در آزمایش خون چیست؟

شاید یکی سوالاتی که پس از دیدن آزمایش برای شما به وجود آید این است که اصطلاح egfr در آزمایش خون چیست؟ پاسخ به این سوال دقیقا به همین بخش برمی‌گردد. آزمایش GFR  (Glomerular Filtration Rate) جهت ارزیابی کارکرد کلیه‌ها برای متخصصین کلیه بسیار حائز اهمیت است، زیرا نشانگر میزان مایعی است که در واحد زمان توسط کلیه ها تصفیه می گردد. میزان GFR طبیعی در افراد بزرگسال بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر در دقیقه می باشد که به زبان ساده بدین معناست که سیستم نفرونهای کلیوی در هر دقیقه حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر مایع (پلاسمای خون) را تصفیه می‌کنند.

حال اگر این عدد به نصف یعنی بین ۴۵ تا ۶۰ کاهش یابد، بدین معناست که کلیه‌ها پنجاه درصد ظرفیت طبیعی خود کارایی دارند و عملکرد آنها کاهش یافته است. کاهش میزان GFR به کمتر از پنجاه درصد میزان طبیعی، نشانگر از دست رفتن خفیف تا متوسط کارکرد کلیه هاست و اگر این عدد به محدوده ۳۰ تا ۴۴ برسد، نشانگر از دست دادن متوسط تا شدید عملکرد کلیه هاست. افرادی که GFR بین ۱۵ تا ۲۹ دارند، عملکرد کلیه هایشان به شدت کاهش یافته و معمولا نیاز به دیالیز دارند.

GFR کمتر از ۱۵ از نظر پزشکی معادل نارسایی کلیوی است و این افراد نیاز به پیوند کلیه خواهند داشت. باید توجه داشت که مطالب بیان شده جهت افزایش آگاهی عمومی و تاکید بر اهمیت عملکرد کلیه ها در سلامت انسان می باشد و تفسیر نهایی آزمایشات کلیوی باید توسط پزشک معالج انجام پذیرد.

egfr در آزمایش خون چیست؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی و سلامت کلیک کنید

 

egfr میزان تخمین شده تصفیه گلومرولی gfr است. این مقدار براساس کراتینین سرم اندازه گیری شده و یا سایر مقادیر اندازه‌گیری شده و با توجه به سن، جنسیت و اینکه آیا فرد آمریکایی آفریقایی است می‌تواند متغیر باشد.

اندازه‌گیری ادرار خروجی

پزشک شما در این تست با اندازه‌گیری حجم ادرار خروجی در 24 ساعت میزان سلامت کلیه‌ها را بررسی خواهد کرد.  از آنجا که عملکرد کلیه ها را بر حسب زمان می سنجند، برای پرهیز از اشتباه و استاندارد کردن تست‌ها، معمولا از بیماران درخواست می شود که ادرار خود را در طی یک شبانه روز جمع آوری و به آزمایشگاه تحویل دهند. حجم کلی ادرار۲۴ ساعته، میزان غلظت ادرار (وزن مخصوص ادرار) و میزان مواد مختلفی نظیر سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفات و اوره در این آزمایش سنجیده می‌شود، اما یکی از اهداف مهم این آزمایش سنجیدن GFR است که معیاری مهم در ارزیابی عملکرد کلیه ها می باشد.

تست ادرار

در این مورد آنالیز نمونه ادرار بررسی می‌شود که آیا نشانه‌هایی از نارسایی کلیه در ادرار یافت می‌شود یا خیر.

تصویر برداری

جهت مشاهده و خرید انواع واکر معکوس کلیک کنید

تست‌های تصویر برداری مثل سونوگرافی و سی‌تی اسکن می‌توانند دید خوبی از وضعیت کلیه‌های شما به پزشک بدهند.

نمونه برداری از کلیه

در برخی از موارد، پزشک معالج ممکن است که توصیه کند که قسمتی از بافت کلیه را جدا کرده و آن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهد. در این روش پزشک یک سوزن را از طریق پوست به داخل کلیه فرو کرده و یک نمونه از آن را جدا می‌کند.

پیشگیری از نارسایی کلیه

طبق آمارهای موجود، ۱۴ درصد آمریکاییان دچار کاهش عملکرد کلیه و 661 هزار نفر از آن‌ها دچار نارسایی کلیه هستند. 468 هزار نفر از مبتلایان به نارسایی کلیوی دیالیز می‌شوند و 193 هزار نفر دیگر پیوند جراحی پیوند کلیه انجام داده‌اند.

 

 

فروش ویژه انواع ترالی مانیتورینگ وینکل پلاس

 

بیماری های فشار خون مزمن و دیابت کماکان عوامل اصلی کاهش کارکرد کلیه ها بوده و نیمی از مبتلایان به کم کاری کلیه ها، دارای دیابت یا بیماری های قلبی – عروقی می باشند. از آنجا که شروع کاهش کارکرد کلیه ها بسیار خاموش و آهسته اتفاق می افتد، شایسته است کلیه افراد موارد زیر را رعایت نمایند:

چک آپ سالیانه انجام دهید

کلیه افراد بالغ در مراجعات سالیانه خود برای چکاپ پزشکی، از پزشک خود درخواست کنند که آزمایشات لازم برای آگاهی از میزان کارکرد کلیه ها را برای آنها درخواست نماید. مهم ترین این آزمایشات، آزمایش آنالیز ادرار، میزان اوره خون و کراتینین سرم می باشند (آزمایش جمع آوری ادرار۲۴ ساعته مورد نیاز افراد عادی نیست و پزشک شما در صورت نیاز به آزمایشات تکمیلی به خصوص سنجش GFR، ممکن است آن را درخواست نماید).

آب بنوشید

به میزان کافی آب بنوشید و در رژیم غذایی روزانه مقادیر زیادی سبزیجات و میوه مصرف نمایید. توجه داشته باشید که اگرچه نوشیدن آب بسیار سودمند است، ولی بخش مهمی از آبی که جذب خون می شود و به عملکرد کلیه ها کمک می نماید، از غذا تامین می شود. پس هرچه درصد آب در مواد جامد که ما مصرف می کنیم بیشتر باشد، آب بیشتری جذب خون می گردد. بیش از نود درصد وزن بسیاری از سبزیجات مثل خیار، کاهو، کرفس و کلم آب می باشد، پس سبزیجات را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نمک را کاهش دهید

 

فروش ویژه انواع ترالی حمل غذا وینکل پلاس

 

مصرف نمک را به حداقل برسانید. مصرف نمک فراوان از یک طرف به طور مستقیم باعث افزایش کار کلیه ها برای دفع نمک اضافی می گردد، و از سوی دیگر به طور غیرمستقیم با افزایش فشار خون به کلیه ها آسیب می رساند.

وزن خود را کنترل نمایید

وزن خود را کنترل کنید و میزان پروتئین در رژیم روزانه را با توجه به سنتان در حد معقول نگاه دارید. ادامه دادن یک رژیم سرشار از پروتئین پس از سن میانسالی می تواند به کلیه ها آسیب برساند. مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید.

افراد مبتلا به دیابت اگر به کنترل میزان قند خون خود بی تفاوت باشند، ریسک شروع آسیب کلیوی در ایشان به شدت بالا می رود. چک کردن کارکرد کلیه ها در این افراد الزامیست. اگر قرار است از دارویی به صورت درازمدت استفاده نمایید و این دارو از طریق کلیه ها دفع می گردد، در مورد احتمال آسیب کلیوی ناشی از آن دارو با پزشک خویش مشورت نمایید. از مصرف خودسرانه و طولانی مدت مسکن هایی نظیر Ibuprofen (Advil or Motrin) و Naproxen (Aleve) خودداری نمایید.

Sources:

kidneyfund.org

 

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی کلیک کنید

 

nhs.uk

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 200 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:34

مراقبت از پوست کاری دشوار است، اما کلید چهره ایی سالم در بشقاب شما است. مواد غذایی مناسب می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد، از چین و چروک جلوگیری کند و در برابر آسیب های نور خورشید مقاوم تر باشد.

در این مقاله شما را با ۸ غذای مفید برای سلامت پوست آشنا می کنیم.

  • بادام

بادام

گرسنگی بین میان وعده غذایی خود را با بادام پر کنید.آجیل‌ها سرشار از ویتامین E هستند. بادام دارای آنتی اکسیدانی است که آسیب رادیکال های آزاد را که منجر به پیری و چین و چروک می شود را دفع می کند، و ممکن است از خرابی پوست جلوگیری کند.

  • فلفل قرمز

فلفل قرمز

 

فروش ویژه انواع تجهیزات فیزیوتراپی وینکل پلاس

 

نصف فنجان فلفل قرمز را به غذاهای سرخ کردنی یا سالاد خود اضافه کنید تا نزدیک به نیمی از ویتامین C مورد نیاز در یک روز را دریافت کنید.

ویتامین سی در برابر آسیب رادیکال های آزاد، پوست را محافظت می کند. همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند، که پروتئینی است که به پوست استحکام می بخشد.

آیا فلفل را دوست ندارید؟ دیگرغذاهای غنی از ویتامین C مانند پاپایا، توت فرنگی، کیوی و کلم را انتخاب کنید.

  • هویج

هویج

هویج می تواند به شما کمک کند که بدرخشید. یک مطالعه نشان می دهد که مردم پس از شش هفته که آنها یک تا سه وعده غذاهای غنی از تولیدات بتاکاروتن را به رژیم غذایی خود افزوده اند پوست خود را بسیار بهبود داده اند.

  • ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا

 

مشخصات و قیمت انواع واکر معکوس

 

شما می دانید که امگا۳ ای که در ماهی های چرب یافت می شود برای قلب بسیار مفید وهمچنین یکی از بهترین ترکیب ها برای چهره ی شما است. مصرف ماهی با التهاب و سوزش، لک، جوش و سایر مشکلات پوستی مبارزه می کند. این چربی های سالم نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

بر اساس یک مطالعه، افرادی که مکمل امگا ۳ مصرف می کنند کمتر در معرض آسیب اشعه UV قرار می گیرند. اگر شما از طرفداران ماهی نیستید از دیگر منابع اسید چرب امگا ۳ مانند گردو و تخم کتان استفاده کنید.

  • گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی

کمبود “روی” می تواند منجر به التهاب، جوش و آکنه شود، گوشت قرمز یک منبع سرشار از مواد معدنی و روی است که با آسیب اکسیداسیون مبارزه می کند و فرآیند بازسازی پوست را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که روی ممکن است در برابر از دست دادن مو نیز موثر باشد.

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ

این افسانه را که می گوید خوردن شکلات باعث جوش زدن بر روی پوست می شود را فراموش کنید. شکلات تیره پر از فلاونول که ار ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود رنگ چهره کمک کند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی لاپاراسکوپی کلیک کنید

با توجه به مطالعه اخیر، افرادی که روزانه یک نوشیدنی کاکائویی غنی از فلاونول می نوشید متوجه بهبود بافت پوست خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن آن می شوند و مقاومت بیشتری نسبت به آسیب اشعه UVدارند.

  • چای سبز

چای سبز

با یک فنجان چای سبز پوست بهتری بسازید. این نوشیدنی که با آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است، شرشار از پلی فنل است، چیزی که بسیار برای پوست مفید است.

دانشمندان دریافته اند که مصرف چای سبزمقدار کشسان در پوست شما را افزایش می دهد که به کاهش چین و چروک کمک می کند. در همین حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

  • غلات

غلات

نشاسته ساده، به قندهای ساده در بدن تبدیل می شود. این قندها با اتصال به بافت ها مولکول های مضر به نام پایان گلیکاسیون پیشرفته (AGE) را ایجاد می کند که می تواند به کلاژن آسیب رساند، که منجر به ضعیف شدن و چین و چروک پوست می شود.

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی انتقال بیمار

 

رژیم غذایی پر از قند ممکن است منجر به پیر شدن پوست قبل از سن ۳۵ سالگی شود. غلات انتخاب خوبی برای افزایش سطح انرژی و بهتر شدن پوست است

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 181 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:31

 زنجبیل یکی از پر استفاده‌ترین گیاهان طبیعی برای مقابله با التهاب است

 

بیماری سیاتیک به واسطه عصبی که تحت تاثیر قرار می گیرد، نام گذاری شده است. این شرایط می تواند بسیار دردناک باشد و ممکن است برای چندین روز ادامه یابد.

سیاتیک شرایطی دردناک است که می تواند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد. 

درد سیاتیک معمولاً از پشت به عقب ران و از طریق پا گسترش می‌یابد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت (تیلت تیبل) کلیک کنید

 

این درد می‌تواند همراه با نشانه‌هایی ازجمله سوزش پایین پا و درد عضلانی باشد که سبب مشکل در ایستادن یا نشستن می‌شود. همچنین بی‌حسی و ضعف در پایین پا حتی انگشتان پا از دیگر نشانه‌های آن می باشد.

درد سیاتیک می تواند آزاردهنده و پایدار باشد و بر همین اساس است که آگاهی از درمان زود سیاتیک به روشهای های برای تسکین این شرایط می تواند مفید باشد.

 

اگر چه درمان‌های معمولی برای سیاتیک وجود دارد اما ممکن است درد را به‌طور موقت کاهش دهند. علاوه بر این، اکثر تزریقات استروئیدی می‌توانند عوارض جانی جدی ایجاد کنند.

 

 

فروش ویژه انواع جرمگیر دندان پزشکی وینکل پلاس

 

درد سیاتیک معمولاً از پشت به عقب ران و از طریق پا گسترش می‌یابد

 

زردچوبه : 

زردچوبه یکی دیگر از داروهای مؤثر طبیعی برای سیاتیک است زیرا دارای خواص ضدالتهابی است و دارای ترکیباتی به نام کورکومین است که به کاهش درد عصب و التهاب کمک می‌کند.

توجه : کسانی خون رقیق دارند، داروهای دیابت مصرف می‌کنند یا از سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند از زردچوبه استفاده نکنند.

یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به 1 فنجان شیر اضافه کنید. همچنین می‌توانید چوب‌های کوچک دارچین را نیز اضافه کنید و سپس با عسل آن را شیرین کنید و یک یا دو بار در روز برای درمان درد سیاتیک بخورید.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی مانیتورینگ

 

روش دیگر استفاده از مکمل‌های 250 تا 500 میلی‌گرم زردچوبه 3 بار در روز است. بهتر است قبل استفاده با پزشک مشورت کنید.

 

استفاده متناوب از کمپرس داغ و سرد:

استفاده از گرما برای تسکین سیاتیک بسیار موثر است. کمپرس های داغ به عنوان یک شل کننده و آرام بخش ماهیچه عمل می کنند. در همین حال، کمپرس های سرد نیز می توانند به تسکین و کاهش تورم اطراف عصب کمک کرده، در شرایطی که موجب بی حسی ناحیه می شوند. 

تعویض بین کمپرس های داغ و سرد برای تسکین علائم سیاتیک یک راه حل خانگی خوب برای مواقعی است که درد غیر قابل تحمل می شود.

یکی از حوله ها را در آب داغ غوطه‌ور کرده و سپس آن را برای 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات دندان پزشکی و ملزومات کلیک کنید

 

حوله دیگر را در آب سرد غوطه‌ور کنید.

پس از گذشت 20 دقیقه از قرار دادن حوله داغ، آن را با حوله سرد جایگزین کرده و اجازه دهید این حوله نیز 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته باقی بماند.

این کار را برای یک ساعت تکرار کنید.

 

استفاده از گرما برای تسکین سیاتیک بسیار موثر است

 

 

مشخصات و قیمت انواع رادیوگرافی دندانپزشکی

 

با سرکه سیب و نمک

درد عصب سیاتیک هر چقدر که تحت فشار و التهاب باشد با ده دقیقه درمان میشود البته بستگی به مرحله بیماری دارد ، برای درمان و تسکین این درد دستورالعمل زیر را با دقت بخوانید.

هر شب قبل از خواب داخل ظرفی 10 لیتر آب گرم سرکه سیب و نمک بریزید و خوب هم بزنید

پاها را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید و بعد از آن پاها را خشک کنید.

در طول شب پاها را خوب با پتو گرم نگه دارید و صبح جوراب بپوشید و هرگز پابرهنه نباشید.

در اولین شب درد تسکین پیدا می کند اما هر روز تاثیرات این درمان را بیشتر متوجه میشود.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات کمکی ایستادن

 

 

کمپرس سیب زمینی : 

سیب زمینی دارای خواص ضدالتهابی بسیار مؤثر است. گوشت و پوست و آب این ماده غذایی در تولید محصولات آرایشی و دارویی استفاده می‌شود. کمپرس سیب زمینی با اندکی گرما می‌تواند برای تسکین درد و کاهش التهاب مؤثر باشد.

سیب زمینی را بپزید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را له کنید تا به شکل پوره در بیاید. پوره به دست آمده را لای دستمال مالیده و روی ناحیه دردناک قرار دهید. زمانی که کمپرس سرد می‌شود آن را روی کتری گرم کنید و یا کمپرس دیگری آماده کنید.

 

استفاده از بالشتک‌های حرارتی : 

 

فروش ویژه انواع توربین دندانپزشکی وینکل پلاس

 

بسیاری از افراد با استفاده از بالشتک‌های حرارتی به مدت 15 الی 20 دقیقه هر دو یا سه ساعت یک‌بار موجب تسکین دردهای سیاتیک می‌شوند. این بالشتک‌ ها قیمت چندان بالایی ندارد و در همه‌ جا قابل‌ استفاده است.

دوش آب گرم نیز از آنجا که موجب رفع گرفتگی عضلات می‌شود نیز توصیه می‌شود؛ اما اگر به دنبال گزینه مناسب‌ تری هستید استفاده از بالشتک‌های حرارتی همچنان مقرون‌ به‌ صرفه بوده و پیشنهاد می‌شود.

در مقابل افرادی هستند که برخلاف بقیه با گذاشتن پک یخ روی ناحیه درد باعث تخفیف درد می‌شوند.

 

دوش آب گرم از آنجا که موجب رفع گرفتگی عضلات می‌شود توصیه می‌شود

 

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات تمرین درمانی

 

آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) : 

گونه‌های مختلفی از آرنیکا یا گل همیشه بهار کوهی از قرون وسطی در اروپا در طب سنتی استفاده می‌شود. امروزه آرنیکا توسط بسیاری از مردم برای درمان کبودی و آسیب عضلانی که در ورزش رخ می‌دهد و کمر درد استفاده می‌شود. اگر آرنیکا در درمان پارگی عضلانی موثر باشد می‌تواند سیاتیک ناشی از آسیب و استرس وارده بر عضلات نزدیک عصب سیاتیک را نیز درمان کند.

 

مکانیسم ضد التهابی آرنیکا کاملا متفاوت از دارو‌های ضد التهابی معمولی است؛ و همچنین هشدار می‌دهد که آرنیکا دارای عوارض جانبی متعددی است مانند واکنش‌های آلرژیک بر روی پوست و اثرات جانبی برای کبد و قلب.

آرنیکا نباید خوراکی مصرف شود و باید به صورت موضعی فشرده شده استفاده شود. تعدادی از ترکیبات تجاری در قالب کرم یا ژل حاوی این گیاه وجود دارند. هرگز نباید بر روی زخم اعمال شود.

 

 

فروش ویژه انواع توربین دندانپزشکی وینکل پلاس

 

ماساژ درمانی : 

ماساژ درمانی می‌تواند برای درمان درد سیاتیک استفاده شود و همچنین باعث بهبودی بدن می‌شود، به‌ویژه اگر این مشکل ناشی از اسپاسم عضلانی باشد. علاوه بر این سبب کاهش تنش، تحریک گردش خون کمک می‌کند. اضافه کردن 3 قاشق غذاخوری پودر جوز هندی به 1 فنجان روغن کنجد. این مخلوط را حرارت دهید و اجازه دهید خنک شود و سپس منطقه آسیب‌دیده را به‌آرامی با این مخلوط ماساژ دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا زمانی که بهبود پیدا کنید.

 

ماساژ درمانی می‌تواند برای درمان درد سیاتیک استفاده شود

 

دمنوش سنبل الطیب : 

 

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید

 

ریشه سنبل الطیب آرام بخش و تسکین دهنده ی درد های عصبی است. این گیاه مخصوصا برای بهبود دردهای سیاتیک که به علت اسپاسم عضلانی است مفید و کارآمد است. 

این گیاه حاوی روغن های فرار بوده که برای آرام کردن گرفتگی عضلات مفید است. این گیاه همچنین به عنوان دارویی گیاهی خواب آور محسوب می شود.

قرص ۱۵۰ گرم ریشه ی سنبل الطیب را در ۳ وعده غذایی روزانه به مدت چند هفته میل کنید. همچنین شما می توانید ۱ قاشق چایخوری از ریشه خشک شده سنبل الطیب را را در یک فنجان آب داغ ریخته و پس از ۱۰ دقیقه، دمنوش سنبل الطیب آماده سرو است. از این دمنوش گیاهی چند هفته میل کنید.

 

کمپرس زنجبیل و روغن کنجد :

به لطف خواص خود، زنجبیل یکی از پر استفاده‌ترین گیاهان طبیعی برای مقابله با التهاب است. افزون بر این، کنجد از خواص ضد التهاب، آبرسانی، تسکین درد و آنتی اکسیدانی برخوردار است که در کنار زنجبیل گزینه ای عالی برای مبارزه با درد ناشی از سیاتیک را شکل می دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت (تیلت تیبل) کلیک کنید

روغن کنجد را در مایکروویو یا به روش بن ماری گرم کنید.

زنجبیل را ریز خرد کرده و به روغن اضافه کنید.

حوله را درون ترکیب روغن و زنجبیل قرار داده و آن را برای 20 دقیقه روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بگذارید.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع آمالگاماتور کلیک کنید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 129 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:29

تیروئید چیست؟

غده تیروئید یک ارگان کوچک و پروانه‌ای شکل است که در جلوی گلو قرار دارد. ترشح هورمون تیروئید، اساسی‌ترین نقش غده تیروئید در بدن است. همانطور که عنوان شد، هورمون تیروئید در بسیاری از فرآیندهای حیاتی بدن ایفای نقش می‌کند. هنگامی که غده تیروئید به درستی کار نکند، ترشح هورمون تیروئید نیز به درستی و به اندازه مناسب صورت نمی‌گیرد؛ این مسئله می‌تواند بدن انسان را با چالش‌های جدی سلامتی مواجه کند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی همپر (ترالی بین) کلیک کنید

 

مهم‌ترین وظیفه هورمون های غده تیروئید، کنترل متابولیسم بدن است که به تبدیل شدن غذاها در بدن به انرژی سوخت و ساز گفته می‌شود. زمانی که بدن غذا را تبدیل به انرژی می‌کند، تمامی ارگان‌ها از انرژی تولید شده برای عملکرد سالم و صحیح خود استفاده می‌کنند.

تیروئید متابولیسم بدن را با چند هورمون خاص کنترل می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها، T3 و T4 هستند. اما نقش هورمون t3وt4 چیست؟

T4 یا همان تیروکسین (Thyroxine) شامل چهار اتم یدید و T3 یا همان تری یدوتیرونین (Triiodothyronine) شامل سه اتم یدید هستند. هورمون های غده تیروئید مذکور حد مصرف انرژی را برای سلول‌های بدن تعریف می‌کنند. هنگامی که تیروئید شما به درستی کار می‌کند، t3 و t4 به اندازه ترشح شده و در نتیجه، متابولیسم بدن با نرخ مناسب کار می‌کند. زمانی که این دو هورمون مورد استفاده قرار می‌گیرند، غده تیروئید با ترشح دوباره، آن‌ها را جایگزین خواهد کرد.

نظارت بر این عملیات حساس اما بر عهده عضو دیگری به نام غده هیپوفیز است. این غده که در مرکز جمجمه و زیر مغز قرار گرفته است، میزان هورمون های غده تیروئید را در جریان خون خود کنترل می‌کند.

هنگامی که غده هیپوفیز، کمبود هورمون‌های تیروئید یا سطح بالای آن‌ها را در بدن احساس کند، مقدار آن را با هورمون خاصی تنظیم می‌کند که به آن، هورمون تحریک کننده تیروئید یا همان TSH می‌گویند. TSH به تیروئید فرستاده می‌شود و به تیروئید می‌گوید که چه چیزی باید انجام گردد تا حد نرمال تیروئید در بدن ایجاد شود. در اثر بیماری‌های تیروئیدی، ترشح این هورمون نیز ممکن است با اختلال همراه شود و نیاز به درمان tsh بالا باشد. در این شرایط پزشک معالج پس از تشخیص، راهکارهایی برای درمان tsh بالا تجویز می‌کند.

تعداد غده تیروئید

 

فروش ویژه انواع سنسور آر وی جی وینکل پلاس

 

تعداد غده تیروئید در بسیاری از حیوانات غیر پستاندار چهار پا متفاوت بوده و دو غده غیر متصل به هم را شامل می‌شود. با این حال، تعداد غده تیروئید در اغلب پستانداران تنها یک عدد بوده که انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تنظیم کلسیم خون بر عهده کیست؟

برای پی بردن به این موضوع که تنظیم کلسیم خون بر عهده کیست، بایستی با نقش کلسی تونین در بدن آشنا شویم. غده تیروئید با ترشح هورمون کلسی تونین (Calcitonin) در تنظیم میزان کلسیم خون نقش دارد. کلسی تونین از دو طریق باعث کاهش میزان کلسیم در خون می‌شود. کلسی تونین از یک سو باعث افزایش رسوب کلسیم در استخوان‌ها و کاهش میزان آن در خون می‌گردد و از سوی دیگر، باعث کاهش بازجذب کلسیم در کلیه‌ها و افزایش دفع آن در ادرار می‌شود.

تاثیر کلسی تونین در دفع کلسیم از کلیه‌ها اهمیت کمتری دارد اما تاثیر محافظتی کلسی تونین برای میزان کلسیم موجود در استخوان‌ها و جلوگیری از شروع روند پوکی استخوان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این نقش حفاظتی در جلوگیری از کاهش ذخایر استخوانی در زنان باردار و یا در دوران شیردهی حائز اهمیت بالایی است. در مواردی که میزان کلسیم زیادی از طریق تغذیه و به خصوص به صورت مکمل‌های کلسیم وارد جریان خون شود، کلسی تونین باعث دفع و کاهش کلسیم در خون می‌گردد.

بیماری‌های مرتبط با تیروئید

با توجه به نقش غده تیروئید در بدن، عملکرد این غده بر اثر بیماری‌های مرتبط با آن دچار اختلال می‌شود که این مسئله می‌تواند به آسیب‌هایی جدی نظیر اختلال در متابولیسم بدن، به خطر افتادن سلامت قلب، اختلال در عملکرد ارگان‌ها و عدم توانایی بدن برای تنظیم دمای خود منجر شود. متداول‌ترین بیماری‌های مرتبط با تیروئید عبارتند از:

جهت مشاهده و خرید انواع لایت کیور کلیک کنید

کم کاری تیروئید

اگر ترشح اصلی‌ترین هورمون های غده تیروئید یعنی T3 و T4 کمتر از حد نرمال باشد، فرد به کم کاری تیروئید یا Hypothyroidism مبتلا می‌گردد. در این حالت، غده هیپوفیز ترشح TSH را افزایش می‌دهد تا ترشح هورمون‌ های غده تیروئید افزایش یابد. پزشکان می‌توانند با استفاده از آزمایش خون به مشکل کم کاری تیروئید پی‌ببرند؛ زیرا در این حالت میزان هورمون‌های T3 و T4 کمتر از حد نرمال تیروئید و میزان هورمون TSH بیشتر از حد نرمال است.

از جمله متداول‌ترین علائم تیروئید کم کار می‌توان به خستگی، افزایش وزن، خشکی پوست و مو، عدم تحمل سرما، گرفتگی عضلات و یبوست اشاره کرد. نامنظمی دوره عادت ماهیانه در خانم‌ها، کاهش میل جنسی در هر دو جنس و افسردگی نیز از دیگر علائم تیروئید کم کار به حساب می‌آیند. البته، ممکن است که بیمار فقط یک یا چند مورد از علائم فوق را داشته باشد و یا علائم تیروئید کم کار اصلا در وی ظاهر نگردند.

با توجه به اینکه در ساخت غده تیروئید کدام ماده نقش دارد، درمان کم کاری غده تیروئید معمولا با مصرف روزانه قرص‌های حاوی هورمون های غده تیروئید مانند لووتیروکسین انجام می‌پذیرد. این نوع درمان معمولا بسیار موثر است و بیشتر علائم تیروئید کم کار از این طریق بهبود می‌یابند.

پر کاری تیروئید

اگر ترشح دو هورمون T3 و T4 بیشتر از حد نرمال تیروئید باشد، فرد به پرکاری تیروئید یا Hyperthyroidism مبتلا شده و نقش غده تیروئید دچار اختلال می‌شود. در این حالت، هیپوفیز ترشح TSH را کاهش می‌دهد تا ترشح هورمون‌ های غده تیروئید کاهش یابد.

 

فروش ویژه انواع اسکنر فسفرپلیت وینکل پلاس

 

این اختلال نیز ممکن است با آزمایش خون تشخیص داده شود؛ زیرا میزان هورمون‌های T3 و T4 بالاتر از حد نرمال تیروئید و میزان هورمون TSH کمتر از حد نرمال خواهد بود. علائم تیروئید پرکار می‌تواند شامل افزایش ضربان قلب، تپش قلب یا ضربان نامنظم قلب، تعریق زیاد، خستگی یا ضعف عضلانی، عصبانی شدن زودهنگام، اضطراب، مشکلات خواب و کم خوابی، کاهش وزن، افزایش دفعات اجابت مزاج، لرزش دست‌ها و برخی مشکلات در عادت ماهیانه خانم‌ها باشد.

 

باید توجه داشت که هیچ یک از این علائم مختص پر کاری غده تیروئید نبوده و داشتن این علائم به تنهایی به معنای ابتلا به این بیماری نیست اما وجود تعدادی از این علائم به صورت هم زمان در یک فرد احتمال ابتلا به پرکاری تیروئید را بالا می‌برد.

درمان این بیماری نیز معمولا به صورت خوراکی و با داروهایی انجام می‌شود که در ترشح هورمون های غده تیروئید ایجاد اختلال می‌کنند و از این طریق باعث کاهش ترشح این هورمون‌ها می‌گردند.

در موارد شدیدتر، از ید حاوی مواد رادیواکتیو استفاده می‌شود که پس از جذب توسط غده، به سلول‌های مولد هورمون آسیب وارد می‌کند. در موارد خاص ممکن است نیاز به درمان جراحی و برداشتن بخشی از غده یا تمام آن باشد. از سایر درمان‌های مکمل در این بیماران می‌توان به داروهای کاهش دهنده ضربان قلب و داروهای آرام بخش (به صورت کوتاه مدت) اشاره کرد.

گواتر

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت معاینه کلیک کنید

 

به بزرگ شدن غیرطبیعی غده تیروئید گواتر گفته می‌شود. با توجه به اینکه غده تیروئید در کدام قسمت بدن است، ناحیه جلوی گردن در این بیماری برجسته می‌شود. گواتر می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود اما بیش از نود درصد موارد گواتر در سراسر جهان به علت کمبود ید در مواد غذایی افراد اتفاق می‌افتد.

 

بزرگ شدن غده تیروئید بر اثر کمبود ید به این علت صورت می‌گیرد که با افزایش میزان خونی که از این غده می‌گذرد، کمبود ید جبران شود. درمان گواتر ناشی از کمبود ید ساده است و معمولا با افزایش ید به رژیم غذایی مشکل برطرف می‌گردد و غده تیروئید کوچک می‌شود. اگر گواتر به دلایل دیگری ایجاد شده باشد، باید اطلاعات مربوط به آن بیماری توسط پزشک تحلیل شده و علت بیماری ریشه یابی شود.

بیماری گریوز

این بیماری در اثر یک اختلال در سیستم ایمنی ایجاد می‌گردد که باعث افزایش ترشح هورمون های غده تیروئید و ایجاد حالت پرکاری تیروئید می‌شود. در بیماری گریوز، سیستم ایمنی با ترشح پادتن‌هایی باعث رشد غده تیروئید و افزایش ترشح هورمون‌های آن بیش از نیاز طبیعی بدن می‌گردد. این بیماری ممکن است تمام علائم تیروئید پرکار را که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، با شدت بیشتری داشته باشد.

از سایر علائم نسبتا اختصاصی این بیماری می‌توان به حالت بیرون زدگی چشم‌ها (Exophthalmos) و مشکلات بینایی مانند دوربینی و محدودیت حرکت چشم‌ها اشاره کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع لایت کیور کلیک کنید

التهاب تیروئید هاشیموتو

این بیماری شایع‌ترین علت التهاب غده تیروئید و کم کاری آن و همچنین شایع‌ترین اختلال تیروئید در آمریکا است که حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور به آن مبتلا هستند. هاشیموتو یک بیماری سیستم ایمنی است که در آن سلول‌های دفاعی بدن به اشتباه به سلول‌های سالم در غده تیروئید حمله می‌کنند و باعث ایجاد التهاب در غده و کاهش توانایی ساخت هورمون‌های آن می‌شوند.

در نتیجه، فرد به کم کاری تیروئید و در برخی موارد به گواتر دچار می‌شود. علائم تیروئید هاشیموتو نیز مانند علائم کم کاری غده تیروئید است که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد. درمان نیز شامل تجویز هورمون های غده تیروئید می‌شود.

ندول‌های تیروئید

ندول به بافت نسبتا فشرده و سختی گفته می‌شود که درون سایر بافت‌های نرم بدن ایجاد می‌گردد. با توجه به اینکه در ساخت غده تیروئید کدام ماده نقش دارد، وجود ندول درون غده تیروئید امری غیرطبیعی نیست. با بالا رفتن سن، شانس ایجاد ندول به طوری افزایش می‌یابد که نیمی از افراد بالای شصت سال حداقل دارای یک ندول در غده تیروئید هستند.

با این حال، بیشتر این ندول‌ها خوش خیم بوده و معمولا علائم خاصی ایجاد نمی‌کنند اما در صورت ایجاد، بیشتر به صورت علائم تیروئید پرکار ظاهر خواهند شد. بدترین حالت در مورد این ندول‌ها، بدخیم بودن آن‌ها و سرطان تیروئید است که نیاز به درمان سریع و اختصاصی دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی کلیک کنید

کلام آخر

تیروئید یکی از مهم‌ترین غدد بدن بوده که کار آن ترشح هورمون های غده تیروئید است. با توجه به اینکه هورمون t3وt4 چیست، دانستیم که هورمون های غده تیروئید نقش اصلی را در تنظیم متابولیسم بدن دارند و وجود آن‌ها برای سلامت قلب و تنظیم دمای بدن حیاتی است. کم کاری و پر کاری تیروئید، بیماری گریوز، گواتر، ندول‌های تیروئید و التهاب تیروئید هاشیموتو از مهم‌ترین بیماری‌ها و اختلالات مربوط به تیروئید هستند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند عملکرد صحیح این غده را دچار مشکل کرده و خطراتی برای سلامتی بدن به همراه داشته باشند.

Sources:

endocrineweb.com

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 219 تاريخ : جمعه 27 اسفند 1400 ساعت: 14:25

هر کسی می‌تواند در نیم ساعت یا همین حدود چند صد کالری بسوزاند، اما برای سوزاندن ۸۰۰ کالری خالص در یک ساعت به کار و تلاش سختی احتیاج است. برای اینکه بتوانید در ۶۰ دقیقه یا حتی کمتر به این هدفتان برسید، در این مطلب با چند راه آشنا خواهید شد.

۱. استپ ایروبیک

هر کسی که بیش از ۱۰۰ کیلو وزن داشته باشد، می‌تواند با تمرینات Jane Fondaدر هر ساعت، حدود ۸۰۰ کالری بسوزاند. این تمرینات، پاهای شما، یعنی بزرگترین گروه عضلانی بدنتان را هدف قرار می‌دهد، و به قلبتان هم فشار می‌آورد تا همزمان یک تمرین کاردیو و عضله ساز داشته باشید.

۲. بوکس

خیلی ها باید به درون رینگ یک مسابقه‌ی واقعی قرار بگیرند تا بتوانند ۸۰۰ کالری در یک ساعت بسوزانند، اما آنهایی که بیش از ۱۰۰ کیلو وزن دارند، می‌توانند تنها با تمرین مشت زنی با یک حریف تمرینی فرضی، در یک ساعت این مقدار کالری را بسوزانند.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل غذا

 

۳. قایقرانی

قایقرانی یک ورزش بی نظیر است، مخصوصا وقتی دوباره به آن بازگردید. هر شخصی که بیشتر از ۷۵ کیلوگرم وزن داشته باشد، با یک ساعت پارو زدن در ماشین پاروزنی و یا یک قایق واقعی، می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری بسوزاند.

۴. حمل وزنه‌های سنگین

آیا به دنبال راهی آسان و غیر منطقی برای سوزاندن ۸۰۰ کالری در یک ساعت می‌گردید؟ چند کیسه سیمان کوچک تهیه کنید و با خودتان اینور و آنور ببرید! اشخاصی که بالای ۱۰۰ کیلو وزن داشته باشند، می‌توانند از این راه بیش از ۸۰۰ کالری در یک ساعت بسوزانند.

۵. وزنه برداری

تمرینات قدرتی می‌توانند خسته کننده باشند، اما اجازه ندهید که این خصوصیت، شما را دلسرد و متوقف کند. ضربان قلبتان را در یک ساعت کامل بالای ۱۲۵ تپش در دقیقه نگاه دارید، آنگاه خواهید توانست تا در ۶۰ دقیقه تا ۱۰۰۰ کالری بسوزانید!

 

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروکوتر حرارتی کلیک کنید

 

۶. کوهنوردی

ما از کوهپیمایی ملایم صحبت نمی‌کنیم. بلکه منظورمان کوهپیمایی سخت و به سبک نظامی است. یک شخص معمولی می‌تواند با بالا رفتن از کوه و حمل ۲۰ کیلو پوشاک و لوازم، ۸۰۰ کالری در یک ساعت بسوزاند.

۷. اسکی صحرا نوردی

اگر با شدتی معمولی اسکی کنید، کمتر از ۸۰۰ کالری خواهید سوزاند، اما اسکی صحرا نوردی و سرعتی به شما کمک خواهد کرد تا ۱۰۰۰ کالری مصرف کنید! اگر یک ساعت، در سربالایی اسکی صحرا نوردی انجام دهید، حتی بیش از ۱۵۰۰ کالری خواهید سوزاند!

۸. دوچرخه سواری

دوچرخه‌تان را راه بیندازید و پدال بزنید. دوچرخه سواری، با توجه به وزن و سرعت شما می‌تواند چیزی حدود ۱۵۰۰ کالری در یک ساعت انرژی بسوزاند. اگر می‌خواهید اینقدر کالری بسوزانید، باید به خودتان فشار بیاورید تا سرعتتان به بالای۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هر شخصی که بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، با دوچرخه سواری با سرعتی بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر بر ساعت می تواند بیش از ۸۰۰ کالری بسوزاند.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کرنرسیت کلیک کنید

۹. فوتبال

یک مسابقه‌ی فوتبال، به شما کمک خواهد کرد تا در یک ساعت، ۸۰۰ کالری بسوزانید. هر چند کسانی که زیر ۹۰ کیلوگرم وزنشان باشد، باید بیشتر به خودشان فشار بیاورند. تنها کاری که باید بکنید این است که از دویدن دست بر ندارید!

۱۰. خرد کردن چوب

حمل کنده‌های سنگین چوب، کمک خواهد کرد تا ۸۰۰ کالری در یک ساعت بسوزانید، و اگر با تبری اقدام به خرد کردن آن‌ها کردید، این مقدار تا ۱۵۰۰ کالری افزایش پیدا خواهد کرد!

۱۱. فریزبی

اگر از دویدن باز نایستید، می‌توانید با بازی فریزبی در یک ساعت تا حدود ۸۰۰ کالری انرژی بسوزانید. البته در صورتی که حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشید.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی لاپاراسکوپی کلیک کنید

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 22:28

علت درد دندان بعد از عصب کشی

 

عصب کشی دندان

 

برای ما دندان‌پزشکان، مواجه شدن با بیمارانی که به‌دلیل درد دندان پس از عصب‌کشی مراجعه می‌کنند، عادی است اما برخی بیماران کماکان تا چند روز بعد از عصب‌کشی، درد احساس می‌کنند و قانع شدن بیشتر آنها در مورد درد بعد از درمان عصب کشی، اغلب کار راحتی نیست چون بیماران به دلیل درد مراجعه می‌کنند و انتظار رفع درد بعد از درمان، کاملا طبیعی و به حق است...

 

درمان ریشه (عصب‌کشی) را بیشتر مراجعان دندان‌پزشکی در کشور ما، حداقل یک بار تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد قبل از مراجعه برای عصب‌کشی بدبین هستند و به دلیل توصیف‌هایی که شنیده‌اند یا تجربه‌های ناگواری که احیانا قبلا داشته‌اند، آن را درمانی دردناک و حتی وحشتناک فرض می‌کنند!

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع جرمگیر دندان پزشکی کلیک کنید

مراحل عصب کشی دندان

 

همچنین در ذهن بیشتر بیماران در مورد احتمال درد بعد از عصب‌کشی سوال‌های زیادی مطرح است. معمولا مهم‌ترین سوال بیماران این است که مگر «عصب» دندان کشیده نشده است؟ پس چطور ممکن است دندانی که عصب ندارد، درد بگیرد؟ حقیقت این است درمانی که دندان‌پزشکان آن را با عنوان «درمان کانال ریشه» می‌شناسند (در خیلی از کشورهای خارجی هم به همین نام نامیده می‌شود) و بیماران ما آن را عصب‌کِشی یا عصب‌کُشی می‌نامند، محدود به خارج کردن عصب از داخل دندان نیست.

 

 

درمان عصب کشی در اصل شامل پاکسازی و شک دادن داخل کانال‌های ریشه در طول مناسب و مسدود کردن مسیر کانال‌ها با مواد صناعی است به طوری که میکروارگانیسم‌ها و میکروب‌های داخل کانال ریشه پاکسازی شوند و امکان رشد میکروب‌ها هم در آینده غیرممکن شود. تمام این کارها برای یک دندان ممکن است مستلزم حداقل ۱ تا ۳ جلسه درمانی باشد و کاری دقیق و زمانبر است. بعد از عصب‌کشی شما ممکن است درد داشته باشید. اگر قبل از عصب‌کشی درد داشته‌اید، احتمال وجود درد بعد از عصب‌کشی هم بیشتر است.

 

 

قسمتهای مختلف دندان در شکل نشان داده شده است

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی و سلامت کلیک کنید

 

 

این درد بیشتر وقت‌ها به کامل نبودن عصب‌ کشی یا وجود اشکال در درمان ربطی ندارد. مکانیسم‌های درد بدن انسان مخصوصا در سر و گردن بسیار پیچیده هستند. گاهی حتی باوجود رفع علت اصلی درد، سیستم اعصاب محیطی و مرکزی همچنان تحریک درد را ادامه می‌دهند و گاهی یک واکنش التهابی در بعضی موارد علت درد شدید و تورم بعد از عصب‌کشی است، بنابراین وجود درد بعد از عصب‌کشی مخصوصا در ۲۴ ساعت اول، طبیعی است و جای نگرانی ندارد چون در بیشتر موارد با دارو قابل کنترل است.

 

حتی تا چند روز بعد از عصب‌کشی، درد حین غذا خوردن و موقع فشار روی دندان عادی است. برای اینکه بعد از عصب‌کشی کمترین درد را داشته باشید، داروهای تجویزی یا توصیه شده به‌وسیله دندان‌پزشک را در اولین فرصت بعد از تمام شدن کار درمان شروع کنید. معمولا مسکن‌ها اگر قبل از رفع بی‌حسی مصرف شوند، اثر بهتری خواهند داشت.

 

به ترتیب مصرف دارو‌ها دقت و سر موقع دارو‌ها را استفاده کنید. اگر درد شدید یا تورم داشتید، خونسردی‌تان راحفظ کنید و با دندان‌پزشک تماس بگیرید. عصب‌کشی ذاتا درمان دردناکی نیست ولی در برخی بیماران و در بعضی شرایط، مقداری درد بعد از درمان که با کمک دارو‌ها قابل‌کنترل است، انتظار می‌رود.

منبع:aftabir.com

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 21:07

واکسن hpv یا زگیل تناسلی

 

علائم بیماری HPV یا زگیل تناسلی چیست؟

اکثر افراد مبتلا به اچ پی وی علائمی ندارند. اما اگر مبتلا به علائم شوند ، این علائم می توانند خفیف بوده به طوری که فرد حتی اطلاعی از آلوده بودن خود نداشته باشد. این علائم می توانند شامل درد، خارش و خونریزی بوده و یا شامل وجود زگیل تناسلی قابل مشاهده باشند. علائم احتمالاً ۲ تا ۳ ماه بعد از ابتلا به عفونت رخ می دهند. اما شما می توانید به این علائم از ۳ هفته تا چند سال پس از عفونت نیز مبتلا شوید. زگیل های تناسلی قابل مشاهده تنها درحالتی که عفونت فعال است ، ظاهر می شوند. اما هنگامی که زگیل قابل مشاهده نباشد نیز امکان انتقال ویروس وجود دارد.

 

HPV-نكاتى در مورد واكسن زگيل تناسلى

واکسن گارداسیل نام دیگرش silgard، واکسنی است که برای پیشگیری انواع مشخصی از HPV خصوصا تیپ 6،11،16،18 است کاربرد دارد.بنابراین حدود 60-70% سرطان های دهانه رحم را پیشگیری می کند همچنین سرطانهای مقعد ، ولو ،واژن ، وآلت مردان را نیز که با این تیپ HPVها ارتباط دارند پیشگیری می کند .همچنین تیپ های 11و 6 که 90% زگیل های تناسلی را ایجاد می کند پیشگیری می کند .بنابراین این واکسن گارداسیل 90% زگیل های تناسلی را پیشگیری می کند .

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل کلیک کنید

 

این واکسن زگیلهای موجود را درمان نمی کند اما برای افرادی هم که دچار زگیل شده اند توصیه می شود زیرا از انواع دیگر HPVکه فرد دچار آن نشده است جلوگیری می کند .واکسن گارداسیل معمولا قبل از سنین نوجوانی و قبل از شروع فعالیت جنسی توصیه می شود این واکسن در سال 1980 کشف شد . بعلاوه محافظت این واکسن از ویروسی HPV6-11که مسبب 90% زگیل های تناسلی هستند فرد را از زگیل های تناسلی شایع هم محافظت می کند.در سال 2012 گاداسیل توسط FDAتائید شد .

 

HPV مخصوصا تیپ 16 در بعضی سرطانهای سروگردن نیز دخالت دارد .واکسن گارداسیل در زنان  27-45 سالگی هم بی خطر است وممکن است در پیشگیری از زگیل تناسلی موثر باشد اما در پیشگیری از سزطان دهانه رحم گروه سنی  موثر نیست .

 

استفاده از واکسن در مردان :واکسن گارداسیل در مردان هم موثر است و علیه زگیل تناسلی وسرطان مقعد و آلت و برخی ضایعات پیش سرطانی که توسط انواع خاصی از PHV ایجاد می شود محافظت می کند .در سال 2009 FDA واکسن گارداسیل برای مردان بین 9تا 26 سال تائید کرد.مردانی که با مردان رابطه جنسی داشته باشند بیشتر در معرض بیماریهای مرتبط با HPVتیپ 6،11،16،18 و سرطان معقد و آلت تناسلی هستند .

 

واکسن hpv یا زگیل تناسلی

 

واکسن گارداسیل :این واکسن در سه دوز 0.5 میلی لیتری در طی 6ماه در عضله تزریق می شود .تزریق دوم 2 ماه پس از اولی وتزریق سوم وچهار ماه بعد تزریق دوم انجام می شود .پس از گذشت سه ماه از اولین روز واکسن یعنی یک ماه بعد از دومین روز محافظت واثر واکسن ایجاد شده است .این واکسن جایگزین چک آپ (پاپ اسمیر ) از نظر سرطان دهانه رحم در زنان نمی شود .

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل غذا کلیک کنید

 

 

واکسن hpv یا زگیل تناسلی

عوارض:شایعترین عارضه سردرد است. تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم ،خارش،غش کردن و آسیب به خود در ربع ساعت اولیه وجود دارد .معمولا  15 دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می دارند چون امکان حساسیت به مخمر موجود در واکسن ممکن است سبب آلرژی شدید شود .در خانمهای باردار تزریق ممنوع است .همچنین کودکان زیر 9 سال و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند ممنوعیت دارد .

 

تداوم اثر این واکسن ومدت زمانی که فرد را حفاظت می کند هنوز کاملا مشخص نیست. گارداسیل از همه انواع سرطانهای دهانه رحم پیشگیری نمی کند .بنابراین مهم است بدانیم که زنان باید چل آپ( پاپ اسمیر ) وغربالگری از نظر سرطان رحم را انجام دهند .گارداسیل بعنوان درمان سرطانهای رحم ، مقعد و.... کاربرد ندارد .

منبع:doctormaleki.com

 

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 296 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 16:13

يكي از شايعترين اختلالات در انحناهاي ستون فقرات ، گودي بيش از حد كمر است

بسياري از ما علت كمردردهاي خود را گودي بيش از حد كمر ميدانيم.اين گودي بيش از حد چيست ؟ چرا بوجود مي آيد ؟ اصولا آيا كمر انحنائي دارد ؟ و..

در صورتيكه ستون فقرات را از نيمرخ نگاه كنيد ، متوجه وجود يكسري فرو رفتگيها و برجستگيهائي در قسمتهاي مختلف آن خواهيد شد . در حالت طبيعي فقرات گردن داراي يك انحنا ( تقعر )بسمت داخل ، فقرات پشتي انحنا بسمت خارج ( تحدب ) و ناحيه ي كمر انحناي رو به جلو ( تقعر ) ميباشند. بدليل شباهت اين انحناي كمر به نماي ظاهري لوردهاي انگليسي در زمان ايستادن ، اصطلاح لوردوز براي اين حالت مورد استفاده قرار گرفته است ! وجود اين انحناها براي ما نقشي بسيار مهم داشته و بسياري از توانائي هاي ما در اثر همين برجستگيها و فرورفتگيها پديد مي آيد، و اصولا توانائي ايستادن ما تا حد بسيار زيادي مديون همين انحناهاست ! ميزان انحناي ستون فقرات در يك ناحيه ، بر ساير قسمتها نيز اثر گذاشته و ميتواند آنها را تغيير دهد.

وقتي ميزان انحناي كمر به حدي بيشتر از ميزان طبيعي آن ميرسد براي ناميدن آن اصطلاحا از كلمه ي هيپرلوردوزيس يا گودي بيش از حد كمر استفاده مي كنيم.

چرا گودي بيش از حد در كمر بوجود مي آيد ؟در حقيقت ستون فقرات توسط تعداد زيادي عضله محافظت مي شود كه سلامت و تعادل آنها در سلامت و نرمال بودن حالت ستون فقرات نقش بسيار مهمي ايفا مي كند.عدم تعادل در عضلات نامبرده ( يعني قوي بودن برخي و ضعف يا گرفتگي بعضي ديگر از آنها ، موجب پديد آمدن ناهنجاري هائي در شكل كلي ستون فقرات خواهد شد.در اين ميان نقش عضلات شكمي ، بازكننده هاي مفصل پا به لگن ( همسترينگ ها و نيز عضله ي بزرگ پشت باسن ) در ايجاد هيپرلوردوزيس ، پر رنگ تر از ساير عضلات اين ناحيه است

 

مشخصات و قیمت انواع شیکر روناتور دیجیتال

 

 

برخي از علل گودي بيش از حد كمر :از جمله علت هاي اصلي گودي بيش از حد كمر مي توان به موارد زير اشاره كرد :* آكندروپلازي : اين بيماري در حقيقت ارثي بوده و با اختلال در رشد و تكامل استخوان ها و نسوج غضروفي همراه است.

* التهاب ديسك كمر يا در اصطلاح علمي ديسكايتيس

* كيفوزيس يا قوز بيش از حد ناحيه ي پشت : در اين حالت ستون فقرات كمر بطور جبراني دچار انحناي بيش از حد مي گردد. (بیشتر بخوانید: چگونه قوز کمر رو از بین ببریم)

 

* چاقي : خصوصا بزرگي بيش از حد شكم و ضعف عضلات اين ناحيه باعث كشيدگي بيش از حد ستون فقرات بسمت جلو و افزايش گودي كمر خواهد شد.

* پوكي استخوان : با تسهيل تغيير ارتفاع و شكل نرمال مهره ها باعث تغيير انحناهاي طبيعي ستون فقرات مي شود.

* در رفتگي تدريجي مهر ه ها يا در اصطلاح علمي اسپونديلوليستزيس : اين حالت اغلب در ناحيه ي كمر ديده مي شود و با لغزش يا جابجائي مهره ها همرا است. اين بيماران معمولا از كمر درد ، احساس جدا شدگي و لقي كمر ، گودي بيش از حد كمر و برجستگي باسن شكايت دارند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات هتلینگ بیمارستانی

 

 

 

* ضعف عضلات شكمي در اثر علل مختل آيا درست نشسته ايد ؟!؟اغلب ما بدون اينكه خودمان آگاه باشيم ، در بسياري اوقات روز با بد نشستن و استفاده ناصحيح از ستون فقراتمان به تخريب و پيري زودرس و آن دامن ميزنيم . بسياري از دردهاي گردن ، كتف ، شانه ، كمر و... در اثر نا آگاهي از طرز استفاده صحيح از بدن بوجود مي آيند .

براي درست نشستن ، از يك صندلي مناسب بهره بگيريد .اين صندلي بايد توانائي تغيير ارتفاع را داشته و همچنين پشتي آن نيز بتواند قابل تنظيم باشد تا فشار هاي وارده بر ناحيه پشت را كاهش دهد.زانوهاي شما بايد همسطح مفصل لگنتان باشند.. سعي كنيد صاف بنشينيد و از لميدن يا خم شدن بر روي ميز كار پرهيز نمائيد. در صورت نياز براي حمايت كمرتان از يك بالشتك كوچك و مناسب بهره بگيريد.

حالا كه وضعيت سرو گردن را تنظيم كرديد ، به پاهايتان توجه كنيد ! كف پاها را صاف بر روي زمين بگذاريد و در صورت لزوم از يك زير پائي مناسب استفاده كنيد، و هيچگاه پاها را بصورت ضربدري قرار نداده ، و يا روي نوك پنجه نگه نداريد. اين كار از وارد شدن فشارهاي بيش از حد بر مفاصل شما جلوگيري خواهد كرد.از جمع كردن پا زير تنه خودداري كنيد.

در صورتيكه با مونيتور كامپيوتر كار مي كنيد ، حداقل فاصله ي 25-75 سانتيمتر را ( بين چشم و صفحه )رعايت كنيد .براي اين كار رعايت فاصله اي معادل طول بازو كفايت مي كند.بالاي صفحه مونيتور در سطح چشم شما باشد، اين كار حتي مي تواند با استفاده از چند كتاب صورت گيرد !

 

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی مانیتورینگ کلیک کنید

 

چند پيشنهاد ساده براي پيشگيري و كاهش گودي بيش از حد كمر !* در زمان نشستن ، كف پا را صاف بر روي زمين قرار دهيد، صندلي خود را تنظيم كنيد، و در صورت نياز از يك بالشتك كوچك براي پر كردن فضاي خالي پشت كمرتان استفاده كنيد.

* وقتي ايستاده ايد ، يك پا را مستقيم روي زمين و ديگري را روي يك پله ، چهار پايه و يا هر چيز مشابه ( در سطحي كمي بالاتر از پپاي ديگر قرار دهيد ).اين كار حمايت كمرتان را افزايش خواهد داد .

*بهترين حالت براي خوابيدن ، وضعيت صورت و شكم رو به بالاست ، در حاليكه بالشي زير زانوها قرار گيرد ، اما در صورتي كه تمايل داريد بر روي شكم بخوابيد حتما بالشي زير شكم خود قرار دهيد .

* توجه داشته باشيد كه پوشيدن كفش هاي پاشنه بلند ، موجب افزايش گودي كمرتان خواهند شد.

* از تقويت عضلات شكم ، باسن و كمر غافل نباشيد

 

منبع:drzohrabi.ir

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:17

نحوه آتل‌بندی در شکستگیهای قسمتهای مختلف بدن

 

مهمترین و بیشترین آسیب وارده در حوادث آسیب به سیستم استخوانی و اسکلتی است چون این سیستم تمامی بدن را فراگرفته و نقش اصلی را در نگهبانی احشا و اعضای نرم ایفا میکند و بیشترین مقدار ضربه ها به این سیستم برخورد میکند. این سیستم مسوول حرکت فرد نیز میباشد و آسیب آن سبب عدم توانایی در حرکت میشود.

 

بیشترین آسیبهای وارده در حوادث به دستها و پاها وارد میشود. استخوانهای بلند دستها و پاها در این حوادث به صورت باز و بسته دچار شکستگی و آسیب میشوند. در ادامه نحوه برخورد با این شکستگیها را آموزش خواهیم داد.

 

حساسیتهای موجود در شکستگی هااستخوانها محیطی امن در ورای خود برای عبور اعصاب و رگها به بخشهای پایین تر ایجاد میکنند . در صورت شکستگی حرکت سرتیز استخوان شکسته ممکن است خود باعث پارگی در رگها و اعصاب گردد.همچنین استخوانهای بلند منبع مقدار بسیار زیادی خون هستند که در زمان شکستگی این خونریزی باعث از دست دادن فشارخون میشود.پس باید روی آتل بندی حساس بود و مصدوم حادثه که احتمال شکستگی در اندامها دارد بدون آتل بندی جابجا نکنیم چون ممکن است این جابجایی نامطمئن باعث آسیب و معلولیت دائمی یا موقتی شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت غلتکی کلیک کنید

 

البته تمام این موارد برای زمانی است که دسترسی به نیروهای امدادی سخت و زمانبر باشد و باعث به خطر افتادن جان مصدوم شود. اگر در راههای مواصلاتی اصلی کشور یا در داخل شهرها با این موارد برخورد داشتید هیچ اقدامی نکنید و فقط منتظر اورژانس باشید.

 

 

آتل وسیله‌ای است که برای بی‌حرکت کردن عضو آسیب دیده استفاده می‌گردد.

 

آتل بندیآتل بندی ثابت ساختن اعضای آسیب دیده است تا درجریان حرکت آسیب بیشتری نبینند. درحال حاضر انواع و اقسام آتلهای نرم و سخت از جنس های مختلف در آمبولانسهای مراکز اورژانس مورد استفاده قرار میگیرد. اساس کار تمامی آنها پیشگیری از حرکت مفصل و موضع شکسته با جسم ثابت وسخت است.این جسم ثابت میتواند هرچیز دم دستی را شامل شود مثل تخته کارتن چوب. آچار و حتی قفل فرمان شاید باورش برای عموم سخت باشد اما حتی با روزنامه و ملافه لوله شده هم میتوان یک عضوشکسته را آتل بندی و جان یک انسان رانجات داد.

 

شکستگی ها از لحاظ قابل مشاهده بودن سه گروهند:شکستگی های باز: شکستگی هایی که درآنها استخوان شکسته پوست را پاره کرده سراستخوان مشخص است.گاهی هم این بیرون زدگی به علت جابجایی برطرف شده و سوراخ و پارگی در پوست بدون استخوان واضح بیرون زده مشاهده میشود.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل

 

شکستگی بسته با تغییر شکل: دراین شکستگی ها دوسر شکسته استخوان براثر ضربه یا جابجایی غلط ویا وزن قسمت پایین تر از شکستگی ازمحل خودجابجا و شکل ظاهری اندام دچار تغییرشده است. این خطرناکترین حالت است زیرا لبه های تیز استخوان هرآن احتمال دارد عروق اعصاب را پاره کند.

 

شکستگی بسته بدون تغییر شکل: در این حالت درد و کبودی محل نشانه احتمالی شکستگی است. عدم تشخیص شکستگی دراین حالت و عدم مراقبت ممکن است شرایط بیمار را حادتر کند.

اقدامات لازم در زمان مواجهه با شکستگیمتاسفانه اکثر مردم در مواجهه با شکستگی ها و موارد مشکوک به شکستگی بدون انجام اقدامات حمایتی تنها به انتقال سریع میکنند درحالیکه این مصدومان هیچ نیازی به انتقال سریع نداشته برعکس بسیار بیشتر به مراقبت نیاز دارند تا احتمال آسیب به رگها و اعصاب کاهش یابد. پس باید بدانیم چکارکنیم تا به مصدوم کمک کنیم تا آنکه آسیب برسانیم.

 

قبل از هرچیز خونسردی خود را حفظ کنید. اقدام عجولانه شما به نفع مصدوم نخواهد بود.به دقت به اندامهای مصدوم نگاه کنید اگر درد یا تغییر شکل در آنها مشاهده کردید قبل از حرکت آنها را ثابت کنید. اگر این درد در لگن هم وجود دارد باید هر دو پا فیکس شود و اگر در هر طرف کتف این درد مشاهده شد دست را از گردن وبال نمایید.هرعضوی که احتمال شکستگی در آن وجود دارد نباید مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص پا

 

 

آموزش آتل بندی استخوان دست و پا

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی مانیتورینگ

 

 

آتل گیری پاها:استخوانهای پا درشت ترین استخوانهای بدن هستند شکستگی در پاها باعث از دست رفتن خون زیاد میشود همچنین اگر بی ملاحظگی در زمان انتقال فرد صورت گیرد احتمال خطر فلج شدن برای فرد مصدوم وجود دارد‌ .بهترین وسیله برای ثابت کردن پای شکسته پای دیگر خود فرد است. میتوان با پیچیدن پتو یا ملافه دور پاها و بستن آنها به هم ازجابجایی عضو شکسته پیشگیری کرد. اگر شکستگی و درد بالای زانو و یا در لگن باشد بهتر است دراین حالت بالاتر از لگن و کمر وشکم فرد هم لای پتو پیچیده شود و فرد به صورت کاملا درازکش حرکت داده شود.( درست مانند نوزاد قنداق پیچیده شده) بهتر آن است فردی که دچار آسیب جدی پا شده است را ننشانید.

 

در صورتی که فرد ناچار باشد با وجود آسیب پا راه برود باید پا را با چوب یا تخته بلندتر آتل گیری کرد.همچنین برای آنکه مصدوم پای خود را روی زمین نگذارد از چوب زیر بغل استفاده کرد.چوب زیر بغل میتواند جفت یا تک استفاده شود. برای اندازه زدن چوب ازنقطه ای به فاصله سی سانتیمتری(دووجبی) کنار پا تا زیربغل را اندازه بزنید. از لی لی راه رفتن مصدوم جلوگیری کنید این کار خطرناک و تشدیدکننده درد و خونریزی است.درصورت داشتن چوب و تخته میتوان آتل گیری پا انجام داد. درنظر داشته باشید باید حتما یک مفصل بالاتر و یک مفصل پایینتر از محل آسیب داخل آتل قرار گرفته وثابت شود.

 

 

 

آتل گیری دستها:دستها با هر نوع آسیب وارده دو نوع آتل گیری میشوند آرنج خمیده یا صافاگر آرنج آسیب ندیده است و خم کردن آن درد ندارد باید همراه بابستن آتل آرنج خم شده و از گردن وبال شود تا راه رفتن و جابجایی باعث درد و آسیب نشود. اگر آرنج قابل خم شدن نیست به صورت صاف وتمام بازو و ساعد دریک راستا آتل گیری شود و سپس در کنار شکم و روی آن بسته شود.

 

 

مشخصات و قیمت انواع یونیت و صندلی دندانپزشکی

 

نکاتی در آتل گیری دست:• اگر شکستگی واضح و پارگی پوست وجود دارد قبل از آتل گیری پانسمان با گاز یا دستمال تمیز انجام شود یا در صورت خونریزی فعال با بستن بالاتر از نقطه شکستگی و خونریزی جلوی خونریزی گرفته شود سپس آتل گیری شود.

• اگر آتل استفاده شده خشن و یا کثیف است یا در باز و خراشیدگی ایجاد شده است حتما بین پوست و سطح آتل باید پوشش پارچه ای وجود داشته باشد.

• اگر مچ دست و انگشتان هم آسیب دیده داخل آتل قرار گیرد.

• آتل باید بلندتر از عضو باشد. انگشتان دست رابا انگشت کناری ثابت کنید یا با تکه چوبی به اندازه کمی بلندتر از همان انگشت.

 

• بهتر است در صورت شک به آسیب مچ آتل کف دست قرار گیرد نه پشت دست.

 

• به علت سبک بودن دست و بازو و آویزان شدن از گردن میتوان بایک تکه کارتن هم دست و بازو را آتل گرفت حتی کارتن را میتوان از ابتدا بازو تا انتهای انگشتان کشاند ودر نقطه آرنج خم کرد.

 

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات هتلینگ بیمارستانی

 

• در آسیبهای شانه و کتف دست طرف درگیر را از گردن آویزان کنید.

 

نشانه های شکستگیهرگونه درد و ناتوانی درحرکت و تورم و کبودی و یا تغییر شکل در محل ضربه را در صحنه حادثه را به عنوان شکستگی برخورد کنید.

 

نکته آخرممکن است رفتار غلط شما در زمان انتقال فرد دچار شکستگی باعث مرگ یا معلولیت وی شود پس بدون شناخت آسیبهای وارده اقدام به حرکت دادن فرد مصدوم نکنید ابتدا نگاهی دقیق به اندامها و سینه فرد مبتلا داشته باشید اگر نشانه ای از آسیب در وی مشاهده نکردید وی را جابجا کنید وگرنه ابتدا آتل گیری و سپس اقدام به جابجایی نمایید.

 

درجابجایی مصدوم با عضو دچار شکستگی باید هر عضو شکسته توسط یک نفر حمایت شود و هر دو طرف شکستگی باید در یک سطح نگه داشته شود.درحین آتل گیری باید فشار و کشش برای صاف کردن عضو یاخم کردن آرنج به اندازه ای باشد که درد مصدوم را آزار ندهد در این صورت باید عضو شکسته در همان حالت پانسمان شود.منبع:salamatnews.com

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:13

فلج مغزی (Cerebral Palsy)

 

روز ششم اکتبر ۲۰۱۸ روز جهانی آگاهی رسانی در مورد افراد دچار فلج مغزی می باشد. به همین مناسبت در دو مقاله پیاپی به معرفی این بیماری می پردازیم.

تعریف فلج مغزی: Cerebral Palsy یا فلج مغزی که به اختصار CP نامیده می شود به گروهی از اختلالات مغزی و دستگاه عصبی گفته می شود که در بدو تولد و یا سنین بسیار پایین به وجود می آیند و برای تمام عمر وضعیت حرکت بدن، حفظ تعادل و عملکرد عضلات فرد را دچار اختلال می نمایند. CP به علت تکامل غیرطبیعی یا آسیب رسیدن به بخشهایی از مغز که حرکات بدن را کنترل می کنند، اتفاق می افتد. درصد عمده ای از افراد مبتلا به CP، دچار فلج مغزی مادرزادی هستند و با این بیماری متولد می شوند (یعنی مشکل در دوره جنینی و یا در هنگام تولد آنها اتفاق افتاده است)، ولی درصد کوچکی از مبتلایان به CP دچار فلج مغزی اکتسابی هستند، یعنی در بدو تولد مشکلی نداشته اند و بیماری آنها پس از تولد (معمولا در سال اول) به وجود آمده است. CP به قشر حرکتی مغز (Cerebral Cortex) که دستورات مربوط به حرکت عضلات در آنها صادر می شود، آسیب می زند و باعث اختلال در عملکرد و وضعیت قرارگیری عضلات بدن می شود. این آسیب می تواند ناشی از عدم تکامل قشر حرکتی مغز در دوره جنینی باشد و یا در نتیجه صدمه دیدن این بخش از مغز در هنگام زایمان و یا به علت بیماری های دیگر پس از تولد اتفاق بیافتد. متاسفانه در هر دو شکل مادرزادی و اکتسابی بیماری، آسیب وارده به مغز دائمی است و قابل ترمیم نمی باشد. از این رو اختلالات به وجود آمده برای تمام عمر باقی مانده و فرد مبتلا دچار معلولیت های مختلف می شود.

علائم و نشانه های بیماری: کودکان مبتلا به فلج مغزی، طیف وسیعی از علائم و ناتوانی ها را نشان می دهند. کاهش قدرت عضلات دستها و پاها به صورت یک طرفه و یا دوطرفه، سفتی و اسپاسم عضلات دستها و پاها و گردن، تغییر شکل و فرم طبیعی دستها، پاها و ستون فقرات، عدم توانایی در راه رفتن و یا راه رفتن به شکل غیرطبیعی، اشکال و یا عدم توانایی در کنترل ادرار و مدفوع، اشکال و یا عدم توانایی در انجام عمل جویدن و فروبردن، اشکال و یا عدم توانایی در تکلم، لرزش و یا پرش دستها و پاها و عدم توانایی در انجام اعمالی که نیاز به هماهنگی بین عضلات دارند، تعدادی از این علائم هستند. افراد مبتلا به فلج مغزی ممکن است تنها بخشی از این علائم را داشته باشند و یا در موارد شدیدتر همگی این علائم را به همراه نشانه های دیگر نشان دهند. بسیاری از مبتلایان همچنین دچار حملات صرع (Seizure) با اشکال و درجات مختلف می شوند. بهره هوشی افراد مبتلا به CP هم معمولا از متوسط بهره هوشی جامعه پایین تر است و قدرت یادگیری مهارت های مختلف در این افراد نیز کمتر از افراد عادی می باشد. در موارد شدید بیماری، افراد مبتلا برای ادامه زندگی و انجام اعمال ساده مانند حرکت، خوردن، آشامیدن و نظافت شخصی نیاز به حمایت کامل داشته و بدون این حمایت، ادامه حیات برای ایشان ممکن نمی باشد.

عواملی که خطر ابتلا به فلج مغزی را افزایش می دهند: برخی حالات و شرایط ممکن است خطر ابتلا به CP را افزایش دهند. از جمله این حالات و شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود:

زایمان سخت و طولانی، زایمان زودرس قبل از هفته سی و هفتم حاملگی، تولد نوزاد با وزن کمتر از پنج پوند (۵/۲ کیلوگرم)، قرار گیری سر جنین در بالای رحم و پا در پایین (Breech presentation)، زایمان دوقلو و بیشتر، ناسازگاری خونی بین مادر و جنین (عامل Rh) و مواجهه مادر با مواد سمی مانند جیوه در دوران حاملگی. خطر به دنیا آوردن کودکان مبتلا به CP در مادرانی که دچار بیماری های تیروئید کنترل نشده هستند و مادرانی که دچار عقب ماندگی ذهنی و یا حملات صرع به دفعات زیاد می باشند، بیشتر است. ابتلا مادر به برخی بیماری های عفونی شامل سرخجه (Rubella)، توکسوپلاسموز (Toxoplasmosis) و عفونت با دو ویروس  Herpesو Cytomegalovirus می تواند باعث انتقال این عفونتها به جنین و ابتلا کودک به فلج مغزی و نارسایی های شدید دیگر گردد. نوزادانی که مبتلا به زردی (Jaundice) شدید، طول کشیده و درمان نشده در چند هفته اول پس از زایمان بوده و نوزادانی که دچار حملات صرع می باشند، در خطر ابتلا به فلج مغزی هستند.

 

مشخصات و قیمت انواع فریزر آزمایشگاهی

 

پیشگیری: برخی از موارد فلج مغزی قابل پیشگیری نیستند مانند کودکانی که با ناهنجاری های ژنتیکی به همراه CP متولد می شوند، ولی برخی از موارد فلج مغزی قابل پیشگیری هستند. واکسیناسیون کامل مادران پیش از بارداری، مراقبت های مناسب در دوران بارداری برای پرهیز از به دنیا آوردن کودکان نارس و یا کم وزن، برنامه ریزی برای انجام عمل سزارین در مواردی که نیاز قطعی به این عمل وجود دارد، دور نگه داشتن مادران از بیماران مبتلا به سرخجه و درمان مناسب در دوران حاملگی در مورد مادرانی که ناسازگاری خونی (Rh) با کودک خود دارند، از جمله مواردی هستند که ممکن است از ابتلا جنین و نوزاد به فلج مغزی مادرزادی پیشگیری نمایند.

برای پیشگیری از فلج مغزی در مورد کودکان متولد شده، درمان زردی طبیعی نوزادان (که معمولا پس از روز پنجم یا هفته اول زایمان به وجود می آید)، محافظت از ایشان در برابر ضربات و صدمات به سر (به خصوص رعایت موارد ایمنی در رانندگی و قرار دادن کودکان در صندلی مخصوص) و رعایت برنامه واکسیناسیون و ویزیت های پزشکی دوره ای کودک بر طبق جدول زمانی که متخصصان بهداشتی توصیه می کنند، از مواردی هستند که خطر ابتلا به فلج مغزی اکتسابی را کاهش می دهند.

در شماره آینده، در مورد سایر حالات همراه بیماری، تشخیص، درمان و سایر اقدامات حمایتی در مورد بیماران مبتلا به فلج مغزی صحبت خواهیم کرد.

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:10

اختلال پوست مرغی یکی از بیماری‌های نه چندان خطرناک اما بسیار رایج است که می‌تواند سلامتی و زیبایی پوست بدن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم با تعریف و اشاره به علل و علائم آن به جدیدترین اطلاعات پزشکی در مورد این شرایط اشاره کرده و همچنین به راهکارهایی برای کنترل یا درمان پوست مرغی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

  • پوست مرغی چیست؟علائم اختلال پوست مرغیچرا پوست مرغی به وجود می‌آید؟درمان پوست مرغیدرمان خانگی پوست مرغیدوش گرم بگیریدلایه برداریاز لوسیون آبرسانی استفاده کنیدلباس‌های تنگ نپوشیدآیا کراتوز پیلاریس خطرناک است؟
  • علائم اختلال پوست مرغی
  • چرا پوست مرغی به وجود می‌آید؟
  • درمان پوست مرغی
  • درمان خانگی پوست مرغیدوش گرم بگیرید
  • دوش گرم بگیرید
  • لایه برداریاز لوسیون آبرسانی استفاده کنیدلباس‌های تنگ نپوشید
  • از لوسیون آبرسانی استفاده کنید
  • لباس‌های تنگ نپوشید
  • آیا کراتوز پیلاریس خطرناک است؟
  • کلام آخر

پوست مرغی چیست؟

کراتوز پیلاریس یا همان «اختلال پوست مرغی» یک شرایط متداول پوستی ناشی از ژنتیک است که سبب بروز جوش‌ها و زائده‌های کوچک بر روی پوست خواهد شد. این جوش‌ها یا تکه‌های زائد درواقع سلول‌های مرده پوست هستند که به فولیکول مو متصل شده‌اند که در برخی موارد ممکن است قرمز و یا قهوه‌ای باشند.

 

بروز پوست مرغی معمولا در بخش بالایی بازو، ران‌ها، گونه‌ها یا باسن رواج بیشتری دارند. زائده‌های پوستی هر جایی که فولیکول مو وجود دارد بروز می ‎‌کند و به همین دلیل است که هیچگاه در کف پاها یا دست‌ها شاهد این زائده‌ها نخواهیم بود.

بیماری پوست مرغی مسری نبوده و همچنین معمولا هیچ درد، خارش یا ناراحتی را ایجاد نخواهد کرد. این شرایط همچنین در فصول سرد سال زمانی که پوست بیشتر خشک خواهد شد رواج بیشتری داشته و ممکن است که در دوران حاملگی شدیدتر شود.

هیچ درمان خاصی برای این پدیده ژنتیکی پوستی وجود ندارد اما از طریق برخی راهکارها می‌توان کمی آن را بهبود بخشید یا از بدتر شدن آن جلوگیری کرد. علائم پوست مرغی معمولا تا 30 سالگی به طور طبیعی از بین خواهند رفت اما به سبب تاثیری که این شرایط بر زیبایی خواهد گذاشت خیلی‌ها نمی‌توانند تا رسیدن به این سن برای بهبودی آن صبر کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت پزشکی و بیمارستانی کلیک کنید

علائم اختلال پوست مرغی

قابل توجه‌ترین نشانه پوست مرغی بروز آن است و تقریبا علائمی برای این بیماری وجود ندارد که پیش از بروز آن به شما هشدار دهند. زمانی که پوست بدن شما مثل پوست مرغ پر کنده (به همین دلیل است که به آن پوست مرغی می‌گویند) می‌شود متوجه خواهید شد که به این شرایط مبتلا شده‌اید. اما با این حال، ممکن است که برخی افراد در کنار بیماری پوست مرغی علائم زیر را تجربه نمایند:

  • صورتی شدن یا قرمزی اطراف  زائده‌ها
  • خارش یا تحریک پذیری
  • خشکی پوست
  • دانه دانه شدن پوست به شکل سنباده

چرا پوست مرغی به وجود می‌آید؟

علت اصلی شروع کراتوز پیلاریس و دانه دانه شدن پوست ساخته شدن کراتین، یک نوع پروتئین مو در منافذ پوست است. وقتی که پوست مرغی داشته باشید، کراتین‌ در منافذ پوست رسوب کرده و از باز شدن فولیکلول مو در حال رشد جلوگیری می‌کند. در نتیجه، یک زائده کوچک در جایی که قرار بود مو رشد کند به وجود می‌آید.

دلیل ساخته شدن و رسوب کراتین درمنافذ پوست کاملا مشخص نیست اما پزشکان این مسئله را به ژنتیک یا برخی اختلالات پوستی مثل درماتیت آتوپیک مربوط می‌دانند.

چه کسانی بیشتر در خطر ابتلا به اختلال پوست مرغی قرار دارند؟

بیماری پوست مرغی در برخی افراد که شرایط خاصی دارند بیشتر رواج دارند. این شرایط عبارتند از:

  • خشکی پوست
  • اگزاما
  • ایکتیوز یا ماهیاک
  • تب بلا
  • چاقی

علاوه بر این‌ها، زنان و کودکان نیز نسبت به مردان بالغ بیشتر مستعد ابتلا به بیماری کراتوز پیلاریس هستند.

شانس پوست مرغی در همه گروهای سنی وجود دارد اما با این حال، بروز این شرایط در اواخر دوران کودکی و همچنین در طول دوران بلوغ بیشتر رواج دارد. همانطور که عنوان شد، علائم پوست مرغی معمولا خود به خود پیش از رسیدن به سی سالگی برطرف خواهند شد و همچنین حتی در برخی افراد ممکن است در بیست و چند سالگی از بین بروند.

 

مشخصات و قیمت انواع اتوکلاو دندانپزشکی

 

 

به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است تکه‌های زائد در زنان حامله یا نوجوانان در حال رشد قرمز شده و یا ملتهب شوند.

درمان پوست مرغی

راه حل اختصاصی تحت عنوان درمان پوست مرغی وجود نداشته و پس از بروز آن، معمولا بهترین روش درمانی، منتظر ماندن برای از بین رفتن آن به صورت طبیعی است. با این حال، برخی اقدامات می‌تواند در کنترل و بهبود آن موثر باشند؛ هرچند که ممکن است دسترسی به بهبودی ناچیز نیز زمان زیادی را طلب کند.

پزشک شما ممکن است برای درمان پوست مرغی از ترکیباتی مرطوب کننده برای بهبود خشکی و خارش پوست استفاده کند. این مرطوب کننده‌ها همچنین می‌توانند به از بین بردن بافت مرده پوست و جلوگیری از مسدود شدن فولیکول‌های مو نیز کمک کنند.

درمان خانگی پوست مرغی

برخی اقدامات تحت عنوان درمان خانگی پوست مرغی هستند که می‌توانند کمی زائده‌های ناشی از این اختلال را کاهش دهند. با این حال، باز هم لازم به تاکید است که درمان خاصی برای کراتوز پیلاریس وجود نداشته اما اگر شکلی که کراتوز پیلاریس به پوست شما داده است را دوست ندارید شاید یکی از اقدامات زیر بتواند کمی به شما کمک کند.

دوش گرم بگیرید

دوش آب گرم و البته کوتاه، یکی از توصیه شده‌ترین روش‌های درمان پوست مرغی در خانه به شمار می‌رود. این کار می‌تواند انسداد منافذ پوستی را باز کرده و بافت مرده را تا حد زیادی از بین ببرد. توصیه می‌شود که پوست خود را با استفاده از لیف یا برس حمام شستشو داده و تا جایی که می‌توانید مدت زمان حمام را کوتاه نگه دارید چراکه حمام طولانی مدت ممکن است روغن‌های طبیعی پوست را حذف کند.

جهت مشاهده و خرید انواع لایت کیور کلیک کنید

لایه برداری

لایه برداری روزانه می‌تواند کمک کند که بافت مرده از روی پوست شما جدا شده و ظاهر آن را بهبود خواهد بخشید. استفاده از انواع ماسک‌های لایه بردار یا لایه برداری ملایم با استفاده از سنگ پا یا لیف‌های لایه بردار می‌تواند برای بهبود بیماری پوست مرغی مناسب باشد و دانه دانه شدن پوست شما را کاهش دهد.

از لوسیون آبرسانی استفاده کنید

لوسیون‌های آبرسانی می‌توانند به پوست خشک آبرسانی کرده و عملکرد سلول‌های پوستی را بهبود بخشند.

لباس‌های تنگ نپوشید

لباس‌های تنگ ممکن است سبب ایجاد اصطحکاک بین پوست و لباس شده که این به افزایش تحریک پذیری پوست منجر خواهد گردید.

آیا کراتوز پیلاریس خطرناک است؟

همانطور که زائده‌های ناشی از پوست مرغی بی درد بوده و معمولا درد یا شرایط جانبی خاصی را ایجاد نمی‌کنند، خود بیماری نیز نمی‌تواند زمینه‌ای برای دیگر بیماری‌ها باشد. بنابرین، پوست مرغی در دسته بیماری‌های خطرناک قرار نگرفته و تنها مجبورتان خواهد کرد که دانه دانه شدن پوست خود را تحمل کنید.

کلام آخر

جهت مشاهده و خرید انواع آمالگاماتور کلیک کنید

پوست مرغی یک اختلال رایج پوستی است که معمولا در اواخر دوران کودکی یا سنین رشد بروز کرده و پیش از رسیدن به 30 سالگی خود به خود از بین خواهد رفت. در این بیماری که دلیل آن می‌تواند ژنتیک یا اختلالات هورمونی باشد، زائده‌های بدون درد و بی‌خطر بر روی پوست بدن ظاهر خواهند شد. درمان خاصی برای پوست مرغی وجود ندارد اما استفاده از برخی ترکیبات مرطوب کننده برای کنترل و بهبود نسبی آن مفید بوده  و همچنین برخی اقدامات مثل دوش آب گرم، لایه برداری و نپوشیدن لباس‌های تنگ به عنوان روش‌های درمان خانگی پوست مرغی شناخته می‌شوند.

Sources:

nhs.uk

mayoclinic.org

healthline.com

clevelandclinic.org

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:07

در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که با کمک آن می‌توانید فرآیند کاهش وزن را با سرعت بیشتری دنبال کنید.

آسان ترین روش ها برای افزایش سرعت لاغری

اگر هدف شما کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی بیشتر است، بهتر است رژیم های غذایی سخت و دوی ماراتن را به طور کلی فراموش کنید.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که پیاده روی بهترین روش برای به دست آوردن نتایج ماندگار است. مطالعه ای که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شده است نشان می‌دهد شرکت کنندگانی که تغییرات کوچک اما دائمی در انتخاب غذایی خود و سایر فعالیت‌های فیزیکی انجام داده اند بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند.

هنگامی که در یک زمان واحد بر روی تغییرات کوچک تمرکز می‌کنید می‌توانید عادت‌های سالمی را در زندگی خود ایجاد کنید.

در ادامه ۱۵ تغییر کوچکی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند وزن خود را با سرعت بیشتری کم کنید.

  • یک خودکار بردارید

یک خودکار بردارید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

اینکه بخواهید بدون فکر کردن تنقلاتی همچون چیپس و پفک را بخورید چیزی جز اضافه وزن نخواهید داشت. یک قلم و کاغذ بردارید و هر چیزی که می‌خورید را یادداشت کنید. سعی کنید اندازه وعده‌های غذایی که مصرف می‌کنید را کنترل نمایید. در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که چقدر سریع وزن کم کرده اید.

نوشتن گزارش مواد غذایی به شما کمک می‌کند کالری های اضافی را به دو شیوه تحت کنترل خود داشته باشید: ترکیبی از بررسی های مختلف را خواهید داشت و آگاهی خواهید داشت که به شما نشان می‌دهد چه چیزی مصرف کرده اید.

در مطالعه ای که اخیرا انجام شده است افرادی که مصرف مواد غذایی خود را نوشته بودند دو برابر بیشتر از سایر افراد وزن کم کردند. زمانی که این تمرین با رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مناسب ترکیب می‌شود می‌تواند کاهش ۱۳ پوندی در عرض ۶ ماه را به همراه داشته باشد.

  • سعی کنید به تبلیغات تلویزیونی توجهی نداشته باشید

سعی کنید به تبلیغات تلویزیونی توجهی نداشته باشید

 

فرض کنید در حال تماشای فیلم تلویزیونی مورد علاقه خود هستید. در این میان تبلیغات تلویزیونی آغاز می‌شود و در آن تنقلات مختلفی به نمایش در می آید. در چنین شرایطی هوس می‌کنید به بیرون از منزل بروید و یکی از این تنقلات را بخرید.

به همین خاطر سعی کنید تبلیغات تلویزیونی را نگاه نکنید. همچنین زمانی که به مدت طولانی می‌نشینید امکان اضافه وزن بیشتر می‌شود. حتی استراحت دو دقیقه ای در میان تماشای فیلم تلویزیونی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

زمانی که تبلیغات تلویزیونی پخش می‌شود از جای خود برخیزید و کمی پیاده روی کنید. این کار می‌تواند ۲۷۰ کالری اضافی را در روز بسوزاند.

  • مصرف غذاهای پر چرب را محدود کنید

مصرف غذاهای پر چرب را محدود کنید

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی عمومی

 

 

غذاهای پرچرب و پرکالری که مورد علاقه شماست را برچسب بزنید و سعی کنید مصرف آن را محدود نمایید. اگر شش روز در هفته از این غذاها استفاده می کنید سعی کنید مصرف آن را به پنج بار در هفته کاهش دهید. هر هفته یک وعده از آن را کم کنید تا به یک یا دو بار در هفته برسید.

هر بار که اینکار را انجام می‌دهید غذاهای سالمی همچون هویج، بروکلی تفت داده شده ، پرتقال و سایر سبزیجات و میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • در یک خبرنامه الکترونیکی عضو شوید

در یک خبرنامه الکترونیکی عضو شوید

 

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به صورت هفتگی ایمیلی را در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام دریافت می‌کنند به تدریج سطح فعالیت ورزشی خود را افزایش می‌دهند و تلاش می کنند از غذاهای سالمی همچون سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

  • به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید

به مدت ۵ دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید

 

بر اساس مطالعات انجام شده، افزایش سطح فعالیت‌های روزانه با کمی پیاده روی می تواند به کاهش وزن سریع‌تر منجر شود.باید هدف شما افزایش تدریجی مدت زمان پیاده روی به ۳۰ دقیقه در روز باشد. در چنین شرایطی می‌توانید روزانه ۱۲۰ کالری اضافی را بسوزانید.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات آزمایشگاهی کلیک کنید

  • آموزش‌های قدرتی کوچکی را به برنامه خود اضافه کنید

آموزش‌های قدرتی کوچکی را به برنامه خود اضافه کنید

 

تمرینات وزن بدن همچون اسکوات و شنا می‌تواند ساده ترین روش برای ایجاد عضلات باشد.همین امر به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری وزن کم کنید.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این کار به اندازه رفتن به باشگاه مفید خواهد بود. عضلات شما تفاوت بین تمریناتی که در برابر مقاومت خود بدن انجام می‌شود و مقاومتی در برابر تجهیزات ورزشی وجود دارد را متوجه نخواهد شد.

قانونی که در مورد این تمرینات وجود دارد این است که هر تمرین ورزشی باید بتواند عضلات شما را در عرض ۶۰ الی ۹۰ ثانیه خسته کند.

برای اینکه بتوانید کالری بیشتری بسوزانید، بهتر است یک لوله مقاوم به حرکات خود اضافه کنید.

  • از پله‌ها بالا بروید

از پله‌ها بالا بروید

 

نمی‌دانید بین بالا رفتن یا دوچرخه سواری کدام یک را انتخاب کنید؟ بهتر است روزانه دو الی سه دقیقه از پله‌ها بالا بروید.

 

مشخصات و قیمت انواع سنسور آر وی جی

 

اینکار می‌تواند سالانه یک الی دو پوند از وزن شما را کم کند. اینکار تنها برای کاهش وزن مفید نیست، مردانی که بیش از ۷۰ پله را در عرض هفته بالا می‌روند ۱۸ درصد نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

  • یک قدم سنج به همراه خود داشته باشید

یک قدم سنج به همراه خود داشته باشید

 

همانطور که منزل را بدون داشتن تفلن همراه ترک نمی‌کنید باید قدم سنج را نیز همیشه به همراه خود داشته باشید.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از قدم سنج استفاده می‌کنند حدود ۲۰۰۰ قدم بیشتری در روز طی خواهند کرد. در طول سال همین مقدار باعث می‌شود ۱۰ پوند بیشتر وزن کم کنید.

  • سعی کنید بیشتر در منزل غذا بخورید یا از غذاهای خانگی استفاده کنید

سعی کنید بیشتر در منزل غذا بخورید یا از غذاهای خانگی استفاده کنید

 

زمانی که از رستوران غذا می خرید باید بدانید که کالری بیشتری وارد بدن خواهید کرد. مثلا یک مرغ سوخاری بیش از ۶۱۰ کالری وارد بدن می‌کند و بیش از ۴۰ درصد آن از چربی است. شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را با مواد سالم‌تر در منزل تهیه کنید. همین کار باعث می‌شود بیش از ۴۰۰ کالری کمتر مصرف کنید و وزن بیشتری کم نمایید.

زمانی که خودتان غذا می‌پزید و آن را میل می‌کنید نه تنها بر روی کیفت و انداز وعده غذایی کنترل خواهید داشت بلکه مقدار قند، نمک و چربی را کاهش می‌دهید. این موضوع در غذاهای رستورانی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی لاپاراسکوپی کلیک کنید

 

  • از قانون یک کیلومتر تبعیت کنید

از قانون یک کیلومتر تبعیت کنید

 

آمریکایی‌ها از خودروهای خود برای بیشتر سفرهایشان استفاده می‌کنند. این در حالیست که یک ساعت رانندگی بیشتر، با افزایش ۶ درصدی در چاقی مرتبط است.

به جای اینکار بهتر است از قانونی تبعیت کنید که معرفی می‌کنیم. اگر محل کار شما تنها یک کیلومتر از شما فاصله دارد بهتر است به جای خودرو پیاده روی کنید.

  • قبل از خوردن غذا به آن فکر کنید

قبل از خوردن غذا به آن فکر کنید

 

این استراتژی می‌تواند در کاهش اشتهای شما بسیار موثر باشد. زمانی که وعده غذایی خود را آماده کردید، یک دقیقه آن را بو کنید، به آن نگاه کنید و به آن بیندیشید. حالا کمی از آن را بخورید. به آرامی آن را بجوید و دهان خود را بجنبانید. بر روی طعم و مزه آن تمرکز کنید و سپس آن را ببلعید.

از خودتان بپرسید که می‌خواهید لقمه بعدی را بخورید یا خیر. اگر به مقدار غذای بیشتری نیاز داشتید، این بار غذا را ۲۰ بار بجوید. این کار را تا زمانی که سیر نشدید تکرار کنید. زمانی که غذا را به آهستگی مصرف می‌کنید زودتر سیر خواهید شد.

  • میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات کمکی ایستادن کلیک کنید

 

به جای اینکه آب میوه را بخورید به فکر خوردن میوه کامل باشید. اینکار نه تنها فیبری را وارد بدن شما می‌کند که برای قلب مفید است بلکه احساس سیری بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کنار گذاشتن فیبر به هیچ عنوان برای بدن شما مفید نیست.

زمانی که غذایی را می‌جوید، بزاق بیشتری تولید خواهید کرد. این بزاق پیامی را به مغز ارسال می کند و می‌گوید که روده شما باید برای هضم آماده شود.

نوشیدن آب میوه به چنین فرآیند هضمی نیاز نخواهد داشت.زمانی که آب میوه‌ها را می‌نوشید ۴۸ درصد کالری بیشتری وارد بدن می‌کنید.

  • از پشتیبانی فنی بهره مند شوید

از پشتیبانی فنی بهره مند شوید

 

همانطور که می‌دانید انجام تمرینات ورزشی با یک دوست می‌تواند بسیار جذاب باشد. اما نیازی نیست همیشه تمرینات ورزشی شما چهره به چهره باشد.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد زنانی که از پشتیبانی و حمایت اجتماعی استفاده می‌کنند (مشورت شخصی یا گروه آنلاین) می‌توانند ۱۵ پوند بیشتر از سایر افراد وزن کم کنند. این افراد قادر خواهند بود ۳۰۰ کالری بیشتر از دست بدهند.

  • خودتان قهوه درست کنید

خودتان قهوه درست کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی کپسول اکسیژن کلیک کنید

 

 

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که خوردن قهوه در کافی شاپ‌ها می‌تواند کالری بیشتری وارد بدن کند.شما می‌توانید همین نوشیدنی را در منزل خود تهیه کنید.

  • کمبود خواب می‌تواند به افزایش وزن منجر شود

کمبود خواب می‌تواند به افزایش وزن منجر شود

 

اگر سر وقت به رختخواب بروید در عرض چند هفته شاهد کاهش وزن خواهید بود. تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد کمبود خواب به افزایش وزن سریع منجر می‌شود.

دانشمندان از شرکت کنندگان خواستند به مدت دو روز ۱۰ ساعت بخوابند و سپس پنج شب خواب خود را محدود نمایند. بعد از ۱۱ روز، گروهی که کمبود خواب داشتند ۳ پوند بیشتر از سایر افراد وزن اضافه کرده بودند

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:03

TMJ علامت اختصاری چیست؟

 

TMJ علامت اختصاری عبارت مفصل گیجگاهی زیرواره ای (temporomandibular joint) است که در هر دو طرف صورت وجود دارد و انتهای فک را به جمجمه وصل می‎کند. به کمک عضلات نزدیک این مفصل، شما می توانید دهان خود را باز و بسته کنید.

اما گاهی اوقات، این مفصل از جای اصلی خود خارج شده یا به گونه ای که باید حرکت نمی کند. این مشکل را TMJ یا اختلال مفصل گیجگاهی می خوانند.

عموما 15 درصد از افراد بین 20 تا 40 سال، این شرایط را تجربه می کنند. همچنین شیوع آن در زنان بیشتر از مردان است.

حرکت فک به سمت بالا، پایین و اطراف

 

مفصل گیجگاهی، یکی از پیچیده ترین مفصل‎ها در بدن انسان است. این مفصل به شما اجازه می دهد فک خود را به سمت بالا و پایین، چپ و راست و عقب و جلو حرکت دهید.

علاوه بر استخوان‎ها و عضلات، یک سری غضروف نیز در این ناحیه وجود دارند که به عنوان ضربه‌ گیر عمل کرده و از مفصل ها محافظت می کنند. در واقع این غضروف ها مانع از پارگی استخوان ها می شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی و سلامت

 

علائم و نشانه های TMD

 

اگر دچار این اختلال باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • درد در یک یا هر دو طرف صورت و فک
  • گوش درد
  • احساس درد در فک به هنگام جویدن غذا
  • احساس درد در گردن یا در ناحیه صورت
  • منقبض شدن عضلات فک
  • درست قرار نگرفتن دندانها بر روی یکدیگر

اگر هنگام باز و بسته کردن دهانتان صدای کلیک می‎شنوید، الزاما نشانه وجود   TMD  نیست، مگر اینکه علائمی ذکر شده را داشته باشید. ایجاد این صدا در غالب مواقع عادی و طبیعی است.

چه چیز باعث ایجاد این اختلال می شود؟

 

هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث ابتلای افراد به TMJ می شود، اما علت اصلی آن ممکن است در رفتنِ غضروف‎ها از جایگاه اصلی خود باشد. موارد دیگری که می‎توانند باعث ایجاد این عارضه شوند، عبارتنداز: 

  • جابه جا شدن یا آسیب دیدگی فک
  • قرار نگرفتن دندان یا فک در جای درست خود
  • ساییدن دندان ها به یکدیگر
  • بیماری آرتروز که می تواند باعث آسیب به غضروف‎ها ‎شود.

آیا ارتودنسی می تواند علت این عارضه باشد؟

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادروسپس کلیک کنید

 

برخی افراد عقیده دارند که سیم کشی ارتودنسی می‎تواند باعث ایجاد TMJ شود. اما در واقع هنوز هیچ پژوهش و تحقیقی مبنی بر این ادعا وجود ندارد.  

چگونه می‎توان این اختلال را تشخیص داد؟

 

اگر فردی با علائم ذکر شده به پزشک مراجعه کند؛ پزشک سعی می‎کند وجود التهاب در فک را بررسی کرده و به دنبال صدای کلیک مانند به هنگام باز و بسته کردن دهان باشد. او سپس به بررسی حرکات فک در جهات گوناگون می‎پردازد. برای تایید تشخیص، ممکن است نیاز به تصویربرداری اشعه ایکس یا دیگر روش های تصویربرداری باشد.

درمان بیماری

 

در این شرایط، پزشک یا دندانپزشک شما ممکن است موارد زیر را توصیه کند: 

  • استفاده از مسکن های بدون نسخه

استفاده از مسکن های بدون نسخه

  • قرار دادن کمپرس سرد یا گرم بر روی فک
  • خوردن غذاهای نرم تر
  • محدود کردن حرکات فک تا حد ممکن
  • انجام تمریناتی کششی برای آرام کردن فک
  • اجتناب از جویدن آدامس یا ناخن

استرس های خود را کاهش دهید

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال آزمایشگاهی کلیک کنید

 

دندان قروچه کردن یا ساییدن دندان ها به هم و همچنین حرکاتی که فک شما به هنگام استرس یا خشم دچار آن می شود، می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در فک شوند.

از این رو، پزشک یا دندانپزشک از شما می‎خواهد که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، ابتدا استرس خود را کنترل کنید.

شما می‎توانید با انجام تمرینات ورزشی مثل یوگا یا مدیتیشن، میزان استرس خود را کاهش دهید. همچنین اگر زندگی پر استرسی دارید، بهتر است از یک مشاور روانشناس برای کاهش استرس هایتان کمک بگیرید.

کمک‎های پزشکی

 

اگر مواردی که ذکر گردید، نتوانستند در بهبود این وضعیت به شما کمک کنند،  بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا پزشک در این شرایط، موارد زیر را تجویز می کند:

  • مسکن یا آرام بخش های عضلانی
  • یک محافظ پلاستیکی برای حفاظت از دندان‎ها
  • استفاده از سیم دندان
  • داروهای ضد التهاب مثل استروئید ها

اقدامات دندانپزشکی

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی لاپاراسکوپی کلیک کنید

 

برای رفع این مشکل، ممکن است نیاز به اقدامات زیر داشته باشید:

  • استفاده از تاج و پل زدن دندان ها
  • پزشک می تواند دندان های شما را در یک صف مرتب کند تا دهانتان بهتر بسته شود.  
  • درمان التهاب های به وجود آمده در فک
  • آرتروسکوپی: پزشک از لوله کوچکی استفاده می کند تا ابزارهای جراحی کوچکی را به مفاصل فک برساند.
  • درمان لیزری: نور مادون قرمز به سمت فک در نزدیکی بافت ها ارسال می شود که می تواند به بهبود این شرایط کمک کند.  

درمان جراحی

 

در موارد حاد و شدیدتر مثل مشکلات ساختاری فک، پزشک می تواند برای حل مشکل، مفصل شما را باز کرده و یا از مفصل جایگزین استفاده ‎کند.

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 15:00

 پانکراتیت حاد با مصرف بیش از حد الکل و سنگ کیسه صفرا ارتباط دارد

 

پانکراتیت التهاب پانکراس (لوزالمعده) می‌باشد که در پشت معده قرار دارد. پانکراس با تولید آنزیم‌هایی مانند انسولین و گلوکاگون، نقش مهمی در هضم غذا ایفا می‌کند.

پانکراتیت را به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌کنند. علائم پانکراتیت حاد عموما شدید بوده و در صورت عدم درمان، مشکلاتی مانند کیست پانکراتیک، آبسه و تراوش مایع پانکراسی به داخل شکم ایجاد می‌شود که ممکن است به عوارض طولانی مدت یا حتی مرگ بیانجامد.

 

پانکراتیت مزمن در طول چند سال و معمولا پس از حمله‌های عود کننده پانکراتیت حاد ایجاد می‌شود. در پانکراتیت مزمن ممکن است کاهش توانایی پانکراس در تولید آنزیم‌های هضمی به وجود آید. در این وضعیت کاهش وزن –تدریجی یا ناگهانی- و استشمام بوی بد و چرک از مدفوع یا اسهال دیده می‌شود. پانکراتیت مزمن به دیابت ملیتوس و کلسیفیکاسیون پانکراس – رسوبات کوچک و سخت کلسیم در پانکراس- منجر می‌شود.

 

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی عمومی

 

علل پانکراتیت

در بیشتر موارد، پانکراتیت حاد با مصرف بیش از حد الکل و سنگ کیسه صفرا ارتباط دارد. از دیگر عوامل می‌توان به عفونت، بعضی معالجات، آسیب فیزیکی یا جراحی شکم، بیماری عروق خونی، افزایش سطح کلسیم، جهش ژنتیکی و سطح بسیار بالای تری گلیسرید خون اشاره کرد.

علت عمده نارسایی پانکراس در کودکان، سیستیک فیبروزیس می‌باشد.

 

علائم پانکراتیت

درد متوسط تا شدید در قسمت بالایی شکم

تهوع و استفراغ

تب

افزایش ضربان قلب

 

فروش ویژه انواع صندلی کوادروسپس وینکل پلاس

 

عرق کردن

زردی پوست و سفیدی چشم

شوک

 

 

پانکراتیت التهاب لوزالمعده می‌باشد که در پشت معده قرار دارد

 

درمان پانکراتیت

در پانکراتیت حاد، خورانش دهانی قطع می‌شود و از مایعات داخل رگی استفاده می‌شود. در حملات غیر شدید، رژیم غذایی مایع صاف شده با چربی خیلی کم تجویز می‌شود.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی کپسول اکسیژن

 

ترک الکل

رعایت رژیم کم چرب

در صورت وجود عفونت، آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

 

درد خفیف ابتدا با مسکن‌هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن درمان می‌شود. در صورت شدید بودن درد از مسکن‌های قوی‌تر استفاده می‌شود.

در پانکراتیت مزمن پیشرفته، تولید آنزیم‌های پانکراس برای هضم غذا متوقف می‌شود. مکمل‌های آنزیمی در هر وعده غذایی، به بدن در هضم چربی‌ها، جذب مواد مغذی و افزایش وزن کمک می‌کند. (بیشتر بخوانید: رژیم غذایی بیماران پانکراتیت)

 

در پانکراتیت مزمن پیشرفته اگر بخش تولید کننده انسولین آسیب ببیند، دیابت ایجاد می‌شود که به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌شود.

در صورت امکان از جراحی پانکراس باید اجتناب شود. اما ممکن است برای برداشتن بافت عفونی یا آسیب دیده لازم باشد. برای پیشگیری از حملات آتی ناشی از سنگ کیسه صفرا، احتمالا کیسه صفرا برداشته می‌شود.

 

فروش ویژه انواع صندلی کوادروسپس وینکل پلاس

 

 

پیشگیری از پانکراتیت

حفظ وزن سلامتی با رعایت یک رژیم متعادل و ورزش منظم

عدم افراط در مصرف الکل

ترک سیگار

 

وینکل...
ما را در سایت وینکل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وینکل winkel بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 1:54